x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Legislació

El Govern descarta implantar el sistema de punts al carnet de conduir

Torres diu que el nou Codi de circulació té el mateix efecte “dissuasiu” en la conducció
El ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, ahir.

El Govern descarta implantar el sistema de punts al carnet de conduir

El ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, ahir.

C. GENERAL
Actualitzada 02/07/2020 a les 06:58
El Govern descarta implantar el carnet per punts en la conducció en considerar que amb el nou Codi de circulació, en què els barems preveuen sancions segons lleus, greus i molt greus, es podrà procedir a la retirada del permís en cas que es consideri oportú o bé per reincidència en l’acumulació de sancions.
El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, que va comparèixer en comissió legislativa per explicar la nova regulació ahir la tarda, va respondre al conseller dels socialdemòcrates Roger Padreny que el sistema de punts és un sistema “més adient en països amb unes característiques diferents i nosaltres tenim una dimensió més reduïda”. Torres també va assegurar que “la tipologia de sancions que hi ha al Codi ja té efecte dissuasiu” i que entenen que “la gent prendrà consciència de la perillositat”.

En la comissió també es va parlar dels patinets elèctrics, anomenats vehicles de mobilitat personal (VMP) i les bicicletes, que tindran la mateixa regulació que un vehicle convencional, en considerar que “formen part de la xarxa viària i han d’estar en sintonia amb les normes de circulació”. El ministre també va informar que, tot i que el reglament relacionat amb els VMP encara s’ha de redactar, tindran “una senyalització pròpia i específica” que inclourà limitacions de velocitat en certs trams de la carretera. A més, es preveu que els conductors d’aquest tipus de vehicles hagin de tenir una assegurança si la intenció és fer trajectes llargs per la via pública o desplaçaments entre parròquies.
Torres, però, va assegurar que aquesta presa de decisions no té a veure amb el fet que s’hagin registrat més infraccions, malgrat que sovint “es detecten ciclistes que se salten semàfors o no respecten el pas de vianants”.

En la ronda de preguntes, el conseller socialdemòcrata va reiterar la necessitat d’elaborar una pla de seguretat viària nacional que englobi el nou Codi de circulació i totes les polítiques per prevenir els accidents de trànsit. Torres, per la seva banda, va al·legar que la determinació del Govern és tenir aquest pla abans que s’acabi l’actual legislatura, ja que “la nostra voluntat és reduir la sinistralitat a la via pública”.
El ministre va recordar que la legislació vigent és de l’any 1999 i que malgrat algunes modificacions, la darrera el 2016, “era necessari adaptar-la a la realitat actual”. Es preveu que el nou Codi entri en vigor a final d’any.
Etiquetes
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts