x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Infraestructures

Instal·lat a Santa Coloma un dels quatre 'arbres de vent'

Els ginys, que generaran energia eòlica, són la proposta guanyadora del pressupost participatiu del 2018 i s'ubicaran també a Canillo, Ordino i Sant Julià

'Arbre de vent' a Santa Coloma

Els ginys, que generaran energia eòlica, són la proposta guanyadora del pressupost participatiu del 2018 i s'ubicaran també a Canillo, Ordino i Sant Julià

L'arbre de vent instal·lat a Santa Coloma

L'arbre de vent instal·lat a Santa Coloma

L'arbre de vent instal·lat a Santa Coloma

Fernando Galindo
Actualitzada 30/07/2020 a les 20:01
Andorra la Vella ja té instal·lat un dels quatre 'arbre de vent' que generaran energia eòlica i que es trobaran també a les parròquies de Canillo, Ordino i Sant Julià de Lòria. El giny de la capital està ubicat a l'avinguda d'Enclar, a Santa Coloma, tot i que segons el projecte inicial s'havia de situar a la plaça de la Rotonda. Els 'arbres de vent' són el resultat de la proposta guanyadora dels pressupostos participatius de l'any 2018 i una dotació final de 344.000 euros. El Govern va signar un acord a finals de l'any passat amb FEDA, Nord Andorrà i Mútua Elèctrica per tal de construir la xarxa, la posada en servei, el manteniment i l'explotació de les noves instal·lacions, així com l'aprofitament de l'energia generada, que serà abocada als punts de connexió acordats amb cada companyia subministradora. Els aerogeneradors, de 5.400 W de potència cadascun, tenen unes dimensions de 921 centímetres d’alt i 800 centímetres de radi, i estan compostes de 36 petits aerogeneradors d’eix vertical de tipus Savonius. 
 
Etiquetes
  • #14 Jordi
    (22/06/20 15:04)

    Deu ser per fer ombra a la nova platja.....

    Respondre
  • #13 Tártaros
    (20/06/20 19:40)

    M'encantaria saber quanta energia són capaços de produir cada un d'aquests arbres, per què com comenten per aquí em sembla una decisió absurda, primer pel disseny dels mateixos i segon per la localització, hi han maneres d'obtindre energia eòlica molt mes discretes i eficients, però crec que aquí un cop més han volgut fer una cosa atractiva cara la galeria per quedar bé i donar la imatge del que no som.
    Un país que prioritza energies renovables i netes. S'heus veu molt el llautó a alguns polítics i el pitjor es que ja ni dissimuleu.

    Respondre
  • #12 CIUTADANA
    (19/06/20 22:37)

    Aquestes propostes , no son transparents en absolut! però es que presentar una cosa com aquesta i a aquest preu....com diuen abaix..." me huele a chamusquina"!!! Ni es útil, ni es bonic, es carissim i NO SERVEIX PER A RES!!! OS EN HAURIEU DE DONAR VERGONYA!(Si en tinguessiu)

    Respondre
  • #11 Obi Wan Kenobi
    (19/06/20 18:50)

    Espero i desitjo que a aquesta performance urbana li caigui un llamp i d'aquesta manera es faci justícia, encara que tinc clar que aquest tipus d'aberracions obeeixen a justificar les subvencions europees en matèria de "energies renovables".

    Respondre
  • #10 Pau
    (19/06/20 17:31)

    ESPANYOS !!!      Emprenya molt, aquests moments de crisi, que es llançin els calers de tots d'aquesta manera.  : (

    Respondre
  • #9 Jep
    (19/06/20 16:57)

    Prescindible...

    Respondre
  • #8 Peret
    (19/06/20 16:49)

    Quan els diners no son teus i no se sap que fer d'els,es fan aquestes ruqueries,prou malgastar SVP,no estem en moments de gloria.

    Respondre
  • #7 Ventolera
    (19/06/20 16:32)

    Nou model de ventall urbà... Més tontos i ja no sortim! Gastar-se mes de 300.000€ en això, és per matar als artífex, i fer-los-hi pagar de la pròpia butxaca.

    Respondre
  • #6 Mai millor dit...
    (19/06/20 16:29)

    ... "de vent". Mai millor dit: uns venen fum i altres vent! Aquesta "designació ", salta a la vista que va estar amanyada. Impossible que un andròmina tan sense sentit surti de la ciutadania, petó si del cap absent d'algun polític.

    Respondre
  • #5 Antoni
    (19/06/20 16:04)

Veure’n més
14
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts