x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
mobilitat

Empleats de construcció i indústria, dels més multats per alcoholèmia

La nova campanya de l’Automòbil Club incideix en el problema de conduir beguts i es dirigeix als grups més sancionats
Toti Sasplugas i Jordi Gallardo presentant un dels cartells de la campanya.

Empleats de construcció i indústria, dels més multats per alcoholèmia

Toti Sasplugas i Jordi Gallardo presentant un dels cartells de la campanya.

E. P.
Actualitzada 16/06/2020 a les 06:22
L'Automòbil Club Andorra va presentar la campanya “Missió zero accidents” que ha dissenyat per a aquest any, de manera conjunta amb el departament de Mobilitat i comptant per segon any amb el suport de Morabanc, amb el lema “També és cosa teva”. Concretament, la d'aquest any va adreçada a l'augment de sancions per consum de drogues i alcohol al volant. En aquest sentit, Toti Sasplugas, director de l'ACA, va exposar que “hem constat que hi ha tres col·lectius que tenen la majoria de sancions per aquest motiu”.
Així doncs va concretar que “els joves quan tornen de festa, les persones de mitjana edat que surten a fer algun sopar, i també els treballadors del sector industrial i de la construcció, en horari laboral”. Sobre aquests tres col·lectius, Sasplugas va exposar que “en el cas dels joves, el que volem fer és conscienciar del dol, de perdre una persona a causa de conduir sota els efectes de l'alcohol o les drogues. Pel que fa a les persones de mitjana edat, farem èmfasi en la vergonya de ser detingut i haver-ho d'explicar als fills. Sobre els treballadors, abordarem el cas de perdre la feina i el permís de conduir per haver donat positiu per alcohol o drogues”. Amb relació a la conceptualització de la campanya, Sasplugas va dir que “ho hem fet a partir de les dades que hem obtingut de la policia. I sí, hi ha algun dels col·lectius que realment poden sorprendre una mica perquè no t'imaginaves que poguessin estar inclosos aquí”. La campanya es desplegarà en dos períodes d'emissió: anirà del 15 de juliol fins al 15 d'agost i en una segona fase entre el 16 de novembre i fins al 15 de gener del 2021. Sasplugas va dir que buscaven “un missatge clar i no servia el de “si beus no condueixis”.

Balanç de campanya
D’altra banda, el president de l'ACA, Enric Pujal, va fer un bon balanç de la campanya anterior, que s'havia adreçat als vehicles de dues rodes i va recordar que “aquest any no tenim accidents mortals ni amb motos ni amb bicicletes”. Tot i això, no va voler atribuir tot el mèrit a l'acció liderada per l'ACA i va reconèixer que en aquests casos “també hi ha el factor sort” que incideix a no tenir accidents mortals. També va abordar la temàtica de la propera campanya i va explicar que “anirà adreçada als vianants”.
En el mateix sentit es va manifestar la directora de comunicació i marca de Morabanc, Mireia Maestre, que va afirmar que “valorem molt positivament els resultats de la campanya anterior”. Igualment, l'entitat s'ha sumat sota el nom ACA Impuls Morabanc, a treballar per millorar la mobilitat sostenible.
Per la seva part, el ministre de la Presidència i d'Economia, Jordi Gallardo, va valorar de manera molt positiva la col·laboració amb l'ACA i va afirmar que “estem treballant de manera transversal entre diferents ministeris per tal de poder reduir la sinistralitat a les carreteres”. A més a més, va afegir que des de l'executiu es refermava “el compromís amb les ODS” i que es volia aconseguir que “el fet que va succeir el 2016, de no tenir accidents mortals, no sigui una excepcionalitat sinó que sigui la normalitat”. Preguntat sobre el fet que en els darrers mesos s'han produït diverses sancions per curses clandestines per les carreteres del Principat, Gallardo va afirmar que “són episodis puntuals. Pot ser que alguns joves després de tres mesos de confinament hagin optat, de manera errònia, per això. Ho condemnem totalment”. A més a més, el ministre de la Presidència també va recordar que “estem treballant en l'actualització del Pla Nacional de la Drogodependència, ja que necessitava una actualització; i no només al volant sinó en totes les facetes de la vida. Hi estem implicats diversos ministeris”. El ministre va afegir que de la mateixa manera “estem treballant també en l'àmbit educatiu, mitjançant polítiques d'informació i mantenint les que ja implementem”.
 
"ELS PROPERS DIES" EL GOVERN AVALUARÀ EL PROJECTE DEL NOU CODI DE CIRCULACIÓ
El ministre de Presidència i d’Economia, Jordi Gallardo, va anunciar que l’executiu segueix treballant en una modernització i actualització del codi de circulació. En aquest sentit, Gallardo va afirmar que “el ministeri d’Ordenament Territorial té previst presentar, en els propers dies, i en sessió del Consell de Ministres, una proposta de modernització i actualització del codi de circulació”. Sobre el vigent, i qüestionat sobre el seu envelliment, el ministre va afirmar que “podem dir que el codi de circulació actual ja ha complert el seu cicle. En el seu moment, era un codi que era modern i s’adaptava a la realitat, però els temps han canviat i s’ha de modernitzar”. No obstant això, Gallardo no va voler entrar en el contingut de les reformes que s’estan plantejant ni en si inclourà canvis en la tipologia i la quantia de les sancions.
Etiquetes
  • #5 MARKLIN2
    (16/06/20 11:44)

    LA ZONA -30KM- A LAS "PARROQUIES"! ELS "TECNICS"ES HO PRENEN AMB CALMA.

    Respondre
  • #4 Sophie
    (16/06/20 10:48)

    Claro los trabajos mas duros, la "vinhaça" da fuerza

    Respondre
  • #3 Caixa
    (16/06/20 08:23)

    La Modernització i actualització del codi de circulació consisteix bàsicament en modificar l'import de les sancions com una forma encoberta de pujar els impostos, (per la nostra seguretat, és clar)

    Respondre
  • #2 Bufff
    (16/06/20 08:04)

    I per arribar a aquestes conclusions fa falta fer un estudi? Mare meva, quina manera de tirar els diners...

    Respondre
  • #1 Drogues legals
    (16/06/20 07:16)

    Les lleis regulen de la producció, venda, distribució, taxes, publicitat, promoció i consum, però no hi ha lleis per educar la societat per evitar futurs alcohòlics, és curiós, perquè serà?

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts