x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
pandèmia mundial

Les festes majors no tindran ball de nit i acabaran a la una

Els comuns traslladaran els actes a la tarda i treballen amb els aforaments
Concert de Doctor Prats a Escaldes-Engordany.

Les festes majors no tindran ball de nit i acabaran a la una

Concert de Doctor Prats a Escaldes-Engordany.

E-E
Actualitzada 12/06/2020 a les 14:06
Les festes majors d’aquest estiu seran molt diferents de com es coneixien fins ara. Els comuns estan treballant per definir una estratègia conjunta en la qual, segons va indicar la cònsol major d’Encamp, Laura Mas, es preveu que les festes i els balls de nit estaran suspesos i, per tant, no hi haurà barres on es vengui alcohol. Aquesta decisió es va prendre atenent que els bars i restaurants només poden obrir fins a la una de la matinada i tenint en compte que a partir d’aquesta hora es podrien generar problemes derivats d’“un menor compliment de les mesures de seguretat i un increment d’aldarulls”, tal com va exposar el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés. És per aquest motiu que es preveu incrementar el control policial i així evitar botellons i altres conductes incíviques. Amb tot, la decisió final de si es faran activitats al vespre serà individual de cada corporació, però els cònsols van indicar que tots els comuns treballen en l’escenari de suprimir les activitats nocturnes.
En aquest sentit, Mortés va apuntar que s’haurà de parar més atenció en les primeres festes majors i que pel que fa al Roser d’Ordino, “la primera de les importants”, ja s’ha decidit que no es farà res a la nit i que el ball serà a la tarda. Tot i això, va indicar que tot plegat “s’està valorant sobre la marxa”. Quant al format de les celebracions, es preveu reinventar-les espaiant els actes, ja que la limitació d’aforament en exteriors és de 400 persones, mentre que en interiors és de 200. A més, els actes es traslladaran a la tarda i Mas va explicar que enguany es vol fomentar la presència de grups nacionals perquè la crisi sanitària ha generat un clima d’incertesa quant a l’obertura de fronteres i “no s’ha pogut contractar grups de fora”.
Etiquetes
  • #12 jove
    (02/07/20 19:34)

    La dictadura de la gent gran.
    Han tingut tot el mon a les seves mans.
    S'han carregat tots els recursos,
    deutes impagables,
    i la seva moral es la unica correcta.
    Doncs o sento molt, per a mi la societat té problemes més greus que les festes majors i les cagades de gossos al carrer.
    Sempre he sigut una mica extrany jo.

    Respondre
  • #11 Naturlanda
    (12/06/20 21:50)

  • #10 Jove
    (12/06/20 14:39)

    Enserio? 
    Sabeu perfectament que una festa major no pot ser fins la una, i no podreu evitar la festa posterior. Es una mesura lamentable, poc estudiada i sembla ser que per lo unic que servirà es per cobrarli 300€ de multa a un grup de gent que nomes va a pasar-s'ho be... 
    Això cada dia sembla més una dictadura, ens estan treient cada cop mes drets... 
    En el millor dels casos, la gent marxarà a fer esbarjo fora d'andorra els caps de setmana...

    Fem país diuen... patetics.

    Respondre
  • #9 Moolta enveja de vell frustrat sense memoria....
    (12/06/20 13:49)

    Andorra el país de memòria curta, curtíssima..... La majoria de gent que es queixa són els típics que han sortit les dècades 80, 90, 2000,... des de 1970 fins avui el consum d'alcohol i els accidents són molt menors, les borratxeres d'abans eren una animalada, accidents tots els caps de setmana baixant del Ambit, Anyos, Tabola, o pujant del "Carrer" de Sant Julià, sort que en aquella època no existien ells telèfons mòbils, si no molts no tindríeu forat on amagar-vos. S'està Criminalitzant al Jovent, i són uns angelets comparats a vosaltres, no teniu memòria ni molta vergonya.

    Respondre
  • #8 Jove
    (12/06/20 13:39)

    Primer de tot em fa gràcia veure com l'anul·lació de la part nocturna de les festes majors implicarà l'augment del control policial, en particular per a evitar "botellons".
    Per què hauríem de fer "botellons" al carrer quan no hi ha cap altra cosa a fer? Estigueu tranquils, es faran a cases privades amb una innegable acumulació de gent.

    I és el que em sembla normal. Sento dir-vos que els joves som gent activa. Necessitem esbarjo i sortir a donar un tom a la tarda no és prou per a nosaltres... En suma, cohibir la diversió d'un col·lectiu tan important em sembla excessiu.

    En efecte, sovint l'estiu i en particular les festes majors, representen per a molts un mitjà per a descarregar tensions acumulades del curs escolars I per a recarregar energies per a afrontar el curs vinent...

    Penso que a Europa ja s'està fent massa, aquesta interrupció del normal transcurs de la vida ja s'està fent pesada.

    Respondre
  • #7 Andorra, polígon etílic
    (12/06/20 13:32)

    Doncs si no està permès el botellón, ni hi haurà barres d'alcohol per què els carrers a les 5 am semblen un femer? Roba interior tirada a terra, condons, ampolles, (senceres i trencades), refrescos, llaunes, menjar escombraries pel terra, vomitades, escopinades .... tot això sense comptar amb el soroll dels crits i xiulets de matinada, carreres i acceleracions de cotxes particulars i comes etílics, i així tots els divendres i dissabtes.

    Respondre
  • #6 jajaja
    (12/06/20 12:17)

    ara els grups andorrans haurien de cobrar 10000€ per actuació, es insultant que facin de roda de socors, s'ha de pensa amb ells i donar-li oportunitats sempre i no només per tapa furats.

    Respondre
  • #5 Gran
    (12/06/20 11:49)

    El jovent farà la festa igualment, i sincerament crec que mereixen una mica d'esbarjo.

    Respondre
  • #4 Vergonya de pais
    (12/06/20 09:54)

    Una de les maneres de fomentar encara més el botellón.Vergonya doneu es cònsols.

    Respondre
  • #3 Toni
    (12/06/20 07:56)

    .... i tindrem atraccions o tampoc ??

    Respondre
Veure’n més
12
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts