Infraestructures

Turquia, interessada a construir i operar l'aeroport de Grau Roig

L’ambaixador turc a Andorra destaca que “seria un bon negoci” perquè Andorra està a prop del sud de França i el nord d’Espanya

Turquia, interessada a construir i operar l'aeroport de Grau RoigARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’aeroport de Grau Roig és un projecte que fa mesos que està sobre la taula, de fet, la Cambra de Comerç va indicar fa uns dies al Diari que ja tenen els informes finals i que hi ha diversos inversors que estan interessats. I un d’ells és turc. Així ho va explicar l’ambaixador de Turquia a Andorra, Cihad Erginay, a aquest rotatiu: “Aquest projecte seria molt interessant per a nosaltres per dos motius.” En primer lloc, exposava que “tenim companyies molt experimentades en la construcció d’aeroports, som un dels millors països del món quant a aquestes infraestructures”.

Així mateix, afegia que “estem molt especialitzats tant en construir com en operar aeroports” En aquest sentit, apuntava que “un cop estigués construït, està clar que seria una destinació turística interessant per a Turquia”. Especialment, perquè, segons destacava, “Andorra està a prop del nord d’Espanya i del sud de França”. Una localització que Erginay posava en relleu, ja que aterrar al Principat els proporcionaria un accés ràpid a territoris propers. Tot i això, va remarcar que la determinació d’operar a l’aeroport de Grau Roig “és una decisió que, per descomptat, correspon a les companyies privades però seria interessant”. Sobretot, perquè, tal com valorava l’ambaixador turc, “no s’han de fer vols diaris, però sí que es podrien fer dos o tres vols a la setmana”. “Seria un bon negoci”, afirmava convençut.

Un país especialitzat

Erginay va voler reiterar que “per construir un aeroport i operar-hi necessites especialització perquè no és qualsevol construcció, no és construir un edifici”. I, segons indicava, aquest és el punt fort dels turcs: “A Turquia tenim 81 províncies i a totes hi ha aeroports. Aquest és el motiu pel qual hem esdevingut tan bons en això, ens hem especialitzat.” En aquesta línia, va subratllar que “hem construït aeroports en moltes ciutats d’Europa, d’Orient Mitjà i Àfrica i els estem operant”. A més, valorava que “aquest tipus d’oportunitats són interessants per a nosaltres perquè està demostrat que som bons i exitosos en aquest sector”. De fet, cal destacar que l’aerolínia insígnia del país, Turkish Airlines, sempre està molt ben posicionada en els World Airline Awards: l’any 2019 van obtenir la 27a posició mentre que el 2018 eren 18ns en el rànquing.

La Cambra, a ple rendiment

La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra aposta pel projecte de l’aeroport des del primer moment i el seu president, Miquel Armengol, destacava fa uns dies que ja tenen els informes finals de la part tècnica de la seva construcció. A més, segons un estudi meteorològic realitzat per France Méteo i l’Escola Nacional de Meteoròlegs de Tolosa, la infraestructura seria operable 98% dels dies. En aquest sentit, Armengol exposava que el 2% de dies restants, no ho seria pel vent. Els pròxims passos a seguir són l’estudi mediambiental i el business plan que, tal com expressava el president de l’entitat, “aquest estudi econòmic acceleraria molt la feina perquè ells contacten amb companyies aèries i els presenten el projecte per veure si estarien interessades a operar amb l'aeroport d'Andorra i també fan un estudi de l'impacte econòmic que pot representar per a Andorra tenir accés amb l'aeroport”.

Tanmateix, Armengol apuntava que durant aquest mes de juny es reuniran amb l'EASA (Agència Europea de Seguretat Aèria), que ha de determinar si l’aeroport seria certificable o no. Amb tot, el president de la Cambra destacava que “quan tot això estigui, caldrà veure què volen fer però un aeroport d’aquest tipus pot estar fet en tres o quatre anys”. Tot i això, abans de poder posar la infraestructura en marxa, Andorra necessitaria crear una autoritat d’aviació civil.

tracking