x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA

Actua idea un concurs per reduir les cues als establiments

El guanyador rebrà un premi de 3.000 euros per proposar una solució a la problemàtica de les files d'espera
Clients espereant per entrar a una botiga de ropa

Cues de compradors a les botigues de moda

Clients esperant per entrar a una botiga de roba.

Lorena Giménez
Actualitzada 02/06/2020 a les 17:37
Les limitacions en la reobertura dels establiments comercials d'Andorra ahir van provocar algunes cues d'espera per entrar en alguns llocs. Des d'Actua s'està treballant per reduir aquestes situacions que poden anar a més a mesura que arribin més turistes i ha proposat un repte obert a tota la societat andorrana amb l'objectiu de disminuir el risc epidemiològic i gestionar una entrada ordeanada als establiments. Aquest repte l'ha organitzat com una competició entre equips oberta a tot tipus d'empreses, persones i col·lectius del Principat, amb una durada total inicial de 21 dies dividida en dues fases.
Un jurat farà una preselecció dels equips que hauran de preparar un prototip bàsic de la solució i el model de funcionament. El guanyador rebrà un premi de 3.000 euros i podrà implementar una prova pilot en un dels establiments comercials. "La formulació del repte té com a objectiu oferir a la població del país i als turistes que ens visiten informació sobre la suma de persones que estan dins o bé esperant a l'exterior dels establiments comercials, incloent farmàcies i altres serveis d’interès, per tal de minimitzar les possibilitats d’aglomeració", ha comentat el secretari d'Estat de Diversificació Econòmica i Innovació, Marc Gelabert, que ha afegit que "amb aquesta informació, les persones podran decidir quin és el millor moment per anar-hi, minimitzant el contacte i optimitzant els recursos del propi establiment".
Per la seva banda, el director d'Actua Innovació, Marc Pons, ha indicat que "la formulació del repte té com a objectiu oferir a la població del país i als turistes que ens visiten informació sobre la suma de persones que estan dins o bé esperant a l'exterior dels establiments comercials (incloent farmàcies i altres serveis d’interès) per tal de minimitzar les possibilitats d’aglomeració”, i ha afegit que “amb aquesta informació, les persones podran decidir quin és el millor moment per anar-hi, minimitzant el contacte i optimitzant els recursos del propi establiment".
Les solucions que es proposin hauran de complir tres requisits. El primer és que seran elegibles aquelles idees que resolguin el repte a partir d'un producte ja existent però incorporant els canvis i ajustos suficients per confiugrar una solució innovadora i adaptada al repte. També cal que les solucions proposades puguin ser provades pel jurat i han de poder ser utilitzades i testades en una prova pilot. Per últim, no poden ser solucions integrals comercials que ja gaudeixin d'un recorregut comercial madur. Tots els terminis de cada fase i la informació necessària es troba a la web d'Actua. 
Etiquetes
  • #1 Residente
    (03/06/20 01:27)

    No comprar por comprar sería la solución,Sólo lo básico y necesario

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts