Youtubers infantils mediàtiques

‘Las Ratitas’ són dues de les nenes més conegudes al món infantil a YouTube amb gairebé 20 milions de seguidors. La Gisele i la Clàudia ara han publicat un llibre d’aventures que en 24 hores ha estat el més venut en línia.

Ser mediàtic jugantFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Si hi ha dues ratetes que són indiscutiblement les més famoses a les xarxes socials aquestes són la Gisele i la Clàudia. Dues nenes que des de fa uns anys són un fenomen viral a la plataforma YouTube amb gairebé 20 milions de seguidors i fins a 750 milions de reproduccions en un sol vídeo. Ara, a més, Las Ratitas han tret el seu primer llibre, titulat Las Ratitas. Tres, dos, un... superpoders!, i amb menys de 24 hores han aconseguit posicionar-se com a número 1 de vendes en línia en la categoria infantil.

I quina és la clau d’aquest èxit? Els pares de les nenes, la Mireia i el Lluís Itarte, que també compten amb un canal propi, asseguren que tot va començar amb un vídeo l’any 2016 on es poden veure la Gisele i la Clàudia jugant, “com qualsevol nen de la seva edat, tot i que la nostra idea era fer una cosa que encara no s’hagués vist en altres canals infantils”. D’aquesta manera als usuaris els va captivar i setmana rere setmana els seguidors augmentaven en massa. Però ja se sap, l’exposició pública significa rebre crítiques constantment. Els pares expliquen que els han titllat de voler “aprofitar-se” dels guanys de Las Ratitas, situació que desmenteixen totalment. Asseguren que els beneficis són per a elles i el seu futur acadèmic, ja que, a més, ells perceben els guanys del seu propi canal, diu el Lluís. “Volem que el dia de demà puguin tenir una tranquil·litat i estudiar o ser allò que més els agradi”. A més, diuen que tenen preparat un sistema perquè les noies, quan siguin adultes, “no puguin gastar-s’ho tot de seguida”.

També entenen que hi hagi contingut que no pugui convèncer com, per exemple, alguns que fan referència a maquillar-se i que fins i tot la fiscalia de menors espanyola va voler dur a terme una investigació. Ara bé, el Lluís al·lega que s’ha d’entendre que “a moltes nenes els agrada maquillar-se i disfressar-se de personatges de ficció” i que no necessàriament vol dir que “això sigui la realitat, com qualsevol actor que interpreta un personatge”.

Més enllà d’aquesta popularitat, les dues estudien en un col·legi del Principat, tenen els seus companys i amics de classe i asseguren que no volen percebre un tracte especial pel fet de ser youtubers. “Són dues nenes que juguen com qualsevol altra, estudien quan toca i mai les hem obligat a fer un vídeo si no el volen fer”, diu la Mireia. “Tampoc gairebé mai hem volgut implicar-les amb marques i promocions per no estressar-les, han de ser elles que en tinguin ganes”, afegeix.

Aprendre a rentar-se les dents, conèixer els colors, imaginar-se mons fantàstics de monstres i princeses o fins i tot omplir una piscina plena de boles. Aquests són alguns dels continguts que apareixen a la plataforma. “I pot semblar molt fàcil i no n’és tant”, explica el pare. De fet, asseguren que entre preparació, gravació, que intenten que no passi mai d’una hora, i l’edició, això pot superar vuit hores de feina. “No és fàcil fer un vídeo, canviar de contingut i buscar allò que els pot agradar més als usuaris”.

Ara, amb la Covid-19 han aprofitat per fer nous continguts i també per publicar el llibre, tot i que un pèl més tard del previst, ja que havia de sortir a la venda a final de març, tot i que per la situació viscuda no ha estat fins aquesta setmana que ha vist la llum. Tot i això, la Gisele i la Clàudia es mostren entusiasmades i ja tenen prevista una segona part molt aviat, on diuen que “l’aventura està assegurada”.

tracking