x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA

Tota l'empresa de baixa

La propietària de l’empresa és l’única que no ha donat positiu en el test d’anticossos i es troba sola en un moment de molta demanda sense poder fer-hi front.
Un tests d'anticossos positiu.

Tota l'empresa de baixa

Un tests d'anticossos positiu.

Fernando Galindo
Actualitzada 17/05/2020 a les 06:27
La Núria (nom fictici) és la propietària d’una empresa que ofereix serveis assistencials a domicili i, tot i que forma part dels col·lectius que ja han reprès l’activitat, s’ha trobat en una situació insòlita: té totes les treballadores de baixa. De les cinc treballadores que té al centre, quatre han donat positiu en el test d’anticossos, però, segons explicava, només s’ha fet la PCR a una de les treballadores. La resta, continuen aïllades: “El ministre Benazet va dir que un positiu en IGM no és motiu de baixa però el seu metge no les deixa treballar fins al segon test i no les han citat per fer una PCR.”
A més, exposava que “una de les noies fa un mes i mig que està de baixa perquè a principis d’abril va presentar una simptomatologia que no tenia res a veure amb el coronavirus però li van donar una baixa que ha prorrogat dues vegades. Ara, tot i que ha donat negatiu al primer test, ens fan esperar el resultat del segon”. Amb aquest escenari, la Núria es troba en un moment molt complicat en el qual s’ha plantejat fins i tot tancar.
“Vaig decidir no agafar cap ajuda ni aplicar cap ERTO, volia mantenir tot el personal i aplicar el criteri de corresponsabilitat. He estat pagant durant dos mesos entre 10.000 i 12.000 euros en sous i és molt frustrant perquè pensàvem que podríem remuntar al maig i ara estem així.”
I el problema no és el poc volum de demanda sinó que no pot assumir-la: “Moltes famílies van treure els avis de les residències i ara que hi ha molts sectors que es tornen a engegar rebo peticions de clients que no puc assumir perquè no tinc personal.” “El meu personal no es podrà incorporar fins d’aquí a un mes i no sé si contractar nou personal o què fer, perquè si tanco, els meus clients buscaran una altra solució i la imatge i la professionalitat de l’empresa es pot veure danyada.”
A hores d’ara, la Núria es troba sola davant d’aquest repte i lluita dia a dia per poder donar resposta als clients que abans atenien sis persones: “He hagut de reorganitzar-ho tot i segueixo fent a les famílies de les quals ens ocupàvem. S’ha de fer un seguiment dels avis”, exposava. Tot i això, confessava que “no ho puc assumir jo sola, he de prendre decisions”.
Etiquetes
Veure’n més
16
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts