x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Pandèmia mundial

La família Sirkia pagarà tot el cost de tenir els metges cubans

El ministre Jover, en la roda de premsa d'ahir.

La família Sirkia pagarà tot el cost de tenir els metges cubans

El ministre Jover, en la roda de premsa d'ahir.

SFG
Actualitzada 12/04/2020 a les 07:15
La família Sirkia es farà càrrec de tot el cost que suposin per les arques públiques la presència dels metges cubans al Principat. Així ho va explicar el ministre portaveu, Eric Jover, durant la roda de premsa d’ahir. En aquest sentit, va dir que aquesta família “s’ha ofert a fer aquesta donació i que els ho agraïm molt, ja que es faran càrrec de tot el cost del conveni pel qual hem portat els sanitaris cubans”.
Pel que fa a les sol·licituds que ha rebut el Govern per tal de poder acollir-se als crèdits tous, el ministre Jover va confirmar que el volum total de demandes arribava ja a les 1.376 i que sumaven un import de 379 milions d’euros. Sobre les que ja s’han resolt, Jover va informar que ja n’havien contestat un total de 466, de les quals 407 van ser positives, mentre que 59 van ser denegades. En relació amb els imports, les peticions aprovades s’enfilaven fins als 81,3 milions, però el Govern només n’ha atorgat 39,7 pel que fa a despeses de funcionament. D’altra banda, de les sol·licituds que s’havien fet pel refinançament de quotes bancàries, el ministre de Finances va confirmar que se n’havia rebut per un volum de 15 milions, però que només se n’havien atorgat per un valor d’1 milió d’euros, fet que suposava tan sols el 6% del total de les peticions.

Sobre les conseqüències del primer paquet de mesures, Jover va confirmar que havien rebut un document amb propostes de l’Associació de Propietaris de Béns Immobles. Entre aquestes, hi havia una moratòria dels préstecs hipotecaris que tenien els locals comercials que s’havien vist afectats pels descomptes que marcava la llei Òmnibus. A més a més, els propietaris remarcaven la necessitat de diferenciar els petits dels grans propietaris, atenent que no tots tenien la mateixa capacitat i demanaven que, un cop passat l’estat d’excepcionalitat, es tornés a la situació anterior; a la vegada, denunciaven que hi havia negocis registrats en domicilis i que gaudien dels descomptes.
Etiquetes
  • #18 Nuria
    (13/04/20 18:45)

    Gràcies familia Sirkia, gràcies professionals cubans !! L'ajuda és el que compta en aquests moments tan durs Gràcies

    Respondre
  • #17 estevet
    (12/04/20 18:24)

    angie va dir..
    Doncs fes una recerca a l'internet i hi trobaràs uns quants membres residents a Andorra. Pel que he llegit, dedueixo que tenen lligams amb Rússia, Suïssa i fins i tot Tailàndia.
    Ara, com s'ha gestionat el donatiu (import, condicions...), això queda per aclarir.

    Però pel que sé, de moment han contribuït més que els bancs i les famílies de soca-rels que tant s'estimen el país i al capitalisme (sempre i quant no es tracti de respiradors i d'impostos...)

    Respondre
  • #16 Voyageur
    (12/04/20 17:57)

    Félicitations et merci à cette famille pour sa très grande générosité, d'autres andorrans et résidents contribuent aussi en fonction de leurs moyens, c'est très utile et magnifique.

    Respondre
  • #15 angie
    (12/04/20 17:48)

    Si algu coneix aquesta familia..si us plau..q ho comuniqui.Personalment..i espero no s'em torni a censurar per q jà m'estic cabrejant amb tanta censura...aquesta Sra.es periodista?? i censura comentaris completament educats però q dolen, oi?? I després critiqueu el sistema politic de Cuba..doncs aqui en tenim un altre amb AQUEST DIARI!! Si no dius el q toca politicament correcte..zas..tallat el cap!! No em crec aquesta noticia...es molt estrany q ningú conexi aquesta familia, quan aqui ens coneixem tots.
    No us sembla,conciutadans,q ens poden estar venen una cortina de fum..per q no s'en parli mes del tema econòmic cubá??

    Respondre
  • #14 Andenc
    (12/04/20 16:57)

    no se qui es akesta familia, pro aixo no es important, de la meva part molta gracies

    Respondre
  • #13 Clipol
    (12/04/20 16:05)

    No conozco a esta familia pero les agradezco enormemente la decisión que han tomado.
    Me da igual que el importe de estos servicios vaya a los médicos, al gobierno cubano o al partido comunista lo más importante es que por fin alguna de las grandes e importantes familias andorrana ha tomado la decisión de involucrarse económicamente.
    Por favor, que no sea la unica, Andorra les necesita ahora más que nunca.

    Respondre
  • #12 estevet
    (12/04/20 15:44)

    I les grans famílies andorranes? Un gest per ajudar l'estat andorrà?

    Respondre
  • #11 Cal Cubà
    (12/04/20 14:21)

    Mil Gràcies a aquesta família, per tan bell gest d'ell sortirem tots beneficiats.

    Visquin els pobles de Cuba i Andorra..

    Respondre
  • #10 Sense resposta
    (12/04/20 14:14)

    Aquest gest per part d'aquesta família no dóna respostes a les preguntes, perquè contactem amb Cuba, perquè eren més economics? Una altra pregunta és, tenim un conflicte diplomàtic amb els EUA per això?

    Respondre
  • #9 Problema resolt
    (12/04/20 12:36)

    Problema resolt, una família paga solidàriament i Govern queda exonerat de la responsabilitat de donar més explicacions sobre l'assumpte.....Quina casualitat, no?

    Respondre
Veure’n més
18
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts