x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK

La residència improvisada

Aquesta crisi ens deixarà moltes lliçons i un grapat d’imatges insòlites com la de la trentena de padrins d’El Cedre que són els nous hostes del Golden Tulip Fenix Andorra. Professionals del SAAS, voluntaris i treballadors de l’hotel ajuden a atendre les seves necessitats.
El trasllat dels padrins fins a l'hotel escaldenc.

La residència improvisada

El trasllat dels padrins fins a l'hotel escaldenc.

Fernando Galindo
Actualitzada 21/03/2020 a les 10:32
En una situació normal aquest cèntric hotel escaldenc afrontaria avui un típic cap de setmana de les acaballes de la temporada d’hivern amb una ocupació possiblement notable, hostes arribats per fer compres, esquiar o disfrutar de Caldea. Però el Covid-19 ha portat una espècie d’estat d’exepció amb l’objectiu de frenar-ne l’expansió i l’establiment hoteler del grup Daguisa és des de dijous a la tarda el nou allotjament d’una trentena de residents d’El Cedre, una mesura que és una extensió d’aquesta conjura contra el virus, que ja ha arribat al centre sociosanitari. El ministre Joan Martínez Benazet va explicar ahir que les primeres hores dels padrins en aquesta residència improvisada havien transcorregut sense incidències, més enllà d’episodis de desorientació, i que cap d’ells presentava simptomes respiratoris. Ajustava també les xifres, finalment s’havien traslladat 31 padrins. “No és el millor canviar les persones de lloc allà on viuen però és el millor per a ells”, remarcava.
Jordi Fernández, director de la Creu Roja,va estar durant el trasllat i (l’entitat va participar amb personal i quatre vehicles) i explicava ahir que van haver de fer pedagogia amb padrins un xic superats pel canvi de casa. Treballadors del SAAS i voluntaris estan implicats en atendre les necessitats dels usuaris. Aquesta extensió de la residència sociosanitaria és un dels dispositius en els quals estan cooperant estudiants d’infermeria o d’alguna especialitat sociosanitaria, a més de professors, sota el comandament de professionals d’infermeria del SAAS. Des de la Creu Roja se’ls contacta per saber-ne la disponibilitat i fer la distribució en torns de 8 hores per cobrir les 24 dela jornada. Tanmateix,també està implicat el personal de l’hotel, en les tasques de cuina i de neteja i a la recepció. I hi haurà assistència psicològica i un fisioterapeuta al matí i un altra a la tarda. Fernández destaca “l’onada de solidaritat” que ha provocat aquesta crisi. Tanta que la pròpia Creu Roja ha de gestionar les ànsies de col·laborar de tothom, recordant que es requereix una coordinació i que amb una situació que es pot allargar caldran totes les mans en un moment o un altre. Fernández va explicar que abans de l’esclat de la crisi l’ONG comptava amb uns 240 voluntaris i que ara s’hi haurien afegit uns 150, arribant a 400.

Les mateixes ganes de col·laborar s’han trobat en l’àmbit hoteler. La Creu Roja i el departament de Protecció Civil treballen per triar aquells establiments que es puguin adaptar millor a les necessitats. Perquè tal i com també va explicar el ministre, no es descarta que es necessitin més llits hotelers si la situació sanitària desborda l’hospital. Però el director de l’entitat solidària va destacar que no tots els hotels són candidats adequats. “Mirem d’identificar els mes propicis. Mirem accesos, habitacions on les cadires de rodes es puguin desplaçar, que tinguin cuina pròpia..”. En el cas del Fènix si es va triar és perquè podia adaptar-se millor a les necessitats de persones que no són plenament autonomes i que poden tenir problemes de mobilitat. No obstant això, ja s’han triat els perfils menys dependents perquè un hotel no té, òbviament, les condicions d’adaptacio a persones de mobilitat reduïda d’un geriàtric: “ l’hotel està genial però els lits no tenen barana, els lavabos no estan adequats per a persones amb certa dificultat de mobilitat, hem pogut transportar les persones més semiautonomes”. Persones que estan vivint dies complexos perquè tampoc no poden tenir el contacte habitual dels familiars. A l’hotels’ha habilitat atenció administrativa perquè els familiars tinguin informació puntual dels residents. El trasllat es va fer amb la consegüent autoritzacio d’ells, malgrat que alguna persona es queixava ahir d’una certa descoordinació.
El responsable de la Creu Roja també va agrair la dedicació del personal de l’hotel. A l’establiment viuen una dotzena de treballadors (la immensa majoria temporers) que van voler aclarir ahir que van ser informats del trasllat dels padrins i que no tenen cap retret contra la propietat.,
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts