x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Salut Pública

Dos metges aïllats per haver atès la dona amb Covid-19

Salut analitza els professionals sanitaris que han estat en contacte amb la padrina de 87 anys perquè facin aïllament per si tenen el virus
Actualitzada 13/03/2020 a les 01:55
El ministre de Salut ha explicat en la compareixença d'aquesta mitjanit que ja hi ha dos metges en aïllament domiciliari per haver atès la dona de 87 anys que ha donat positiu a Covid-19 dijous al vespre després de la investigació que s'està fent per determinar el personal que ha estat en contacte amb ella des de que va començar a tenir problemes respiratoris. Martínez Benazet ha assenyalat que els dos professionals restaran a casa durant 14 dies en observació i que també s'aplicaria la mateixa mesura per a un portalliteres i un professional d'infermeria que hauria estat en contacte amb la pacient. El seguiment a la filla i el marit i un germà de la padrina afectada es farà a l'hospital ja que van ingressar mentre donava explicacions als periodistes i als quals se'ls farà la prova de coronavirus, segons ha comentat el ministre. 
El titular de Salut ha remarcat que el país està preparat per atendre l'epidèmia perquè hi ha mitja ala d'una planta habilitada per a afectats per coronavirus i també places reservades a l'UCI "i es poden disposar més llits i els professionals estan localitzables i se'ls pot mobilitzar". El Govern ha decidit a més l'ajornament de totes les intervencions que no siguin urgents i que representin més risc de contagi perquè el personal estigui operatiu per dedicar-se a atendre pacients afectats per l'epidèmia. Aquesta mesura fa que s'ajornin molts ingressos "i tenim més recursos", ha destacat el ministre, que ha volgut agrair als professionals sanitaris la dedicació que estan tenint i ha recordat que estan exposats al contagi amb el virus.  
Etiquetes
  • #2 Josep
    (13/03/20 16:13)

    Diu que el país està preparat, perquè es disposa de mitja ala, o sigui 10 llits, i algun més, i personal mobilitzable... però ni aïllament social ni tests diagn`stics en pac. simptomàtics

    Respondre
  • #1 Xavi
    (13/03/20 06:38)

    No. No estem preparats. No és cert. Tenim els mitjans físics?, Si. I humans?... No. Tots sabem el que tenim a urgències:1. La dona va anar 4 vegades a urgències, 4 senyors. 2. 2 metges, 1 enfermer i portal l'interès possibles infectats. I 3, encara avui, no s'ha informat al personal sanitari de cap protocol i mesures de prevenció i que s'ha enviat a totes les empreses del país. Ho sento petó això és el resultat del 1000eurisme laboral i del compadreix influenciari als ministeris. No, no estem preparats.

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts