Educació

L'aplicació contra el 'bullying' escolar va rebre 173 alertes el curs passat

El 70% dels alumnes de les escoles que han optat per implantar el B-Resol el tenen als seus mòbils

L'aplicació contra el 'bullying' escolar va rebre 173 alertes el curs passatARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’aplicatiu escolar B-Resol, que permet que els alumnes de segona ensenyança puguin denunciar situacions de risc via mòbil, va rebre un total de 173 alertes durant el curs passat. La directora del departament d’Inspecció, Qualitat Educativa i Recursos Humans, Marie Pagès, va explicar al Diari que de les notificacions rebudes durant l’any passat “un 19% no eren vàlides, un 9% van ser falses, és a dir que els avisos no eren certs, el 41% van ser per temes de convivència entre alumnes, el 26% per incidències menors, i el 4,5% van ser per casos d’assetjament escolar i/o de trastorns de conducta alimentària”. La directora també va manifestar que més del 70% de l’alumnat d’entre 12 i 16 anys de les escoles que han optat per implantar el B-Resol ja disposa de l’aplicació als seus dispositius, un percentatge que va qualificar de “molt positiu. Els joves són conscients i responsables amb l’eina, tot i que en un principi pensàvem que potser en farien un mal ús”. Pagès va indicar que l’aplicatiu va néixer de la voluntat de poder detectar amb més facilitat els problemes que es donen entre adolescents, ja que “aquesta mena de situacions són hermètiques a la vista dels adults”. En aquest sentit, l’eina és molt fàcil d’utilitzar. “Al mig de l’aplicació hi ha un botó molt gran que hi posa alerta, llavors només han de clicar-hi i el missatge d’alerta s’envia a cinc persones de referència del centre escolar i inicien un xat a través de l’eina per identificar la problemàtica amb la persona responsable”, va dir. Tanmateix, la directora va matisar que els infants poden decidir si fer la notificació de forma anònima o donar el seu nom. D’altra banda, Pagès va apuntar que la part positiva de l’eina és que “no només ens permet detectar situacions d’assetjament, sinó que també ens permet detectar petits conflictes i problemes i així poder evitar que arribin a ser assetjament”. Llavors, les escoles poden començar a activar els mecanismes com “tutories o accions de mediació entre iguals per resoldre el conflicte”, va dir. El projecte es du a terme amb la col·laboració d’Andorra Telecom, que “facilita tot el que està relacionat amb la formació de les persones de referència, ja que han d’aprendre com valorar i actuar davant les alertes dels alumnes, i també als infants, tot i que ells ho entenen a la primera”, va afirmar la directora d’inspecció. Quant a l’expansió de l’eina, Pagès va manifestar que “l’objectiu és seguir ampliant el nombre de centres adscrits al projecte, ja que ara mateix tenim adscrits tots els del sistema espanyol i les escoles del sistema andorrà d’Encamp i d’Ordino”. Tot i això, va afirmar que són els mateixos centres els que decideixen si s’hi adhereixen perquè “cada centre té els seus propis mecanismes i alguns prefereixen desenvolupar els seus”.

tracking