x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Infraccions

Expedient sancionador per a la propietària del gos que va atacar una nena

El gos que va atacar la nena amb la propietària, ahir al rec de l'Obac.

Expedient dels banders a la propietària del gos que va atacar una nena

El gos que va atacar la nena amb la propietària, ahir al rec de l'Obac.

Fernando Galindo
Actualitzada 11/01/2020 a les 06:56
El departament d’Agricultura va confirmar que ja s’han iniciat els tràmits per tal de poder incoar un expedient sancionador a la propietària del gos que, fa tot just una setmana, va atacar una nena al Reg del Solà. Així se li ha comunicat a la persona afectada, que en els propers dies rebrà una notificació amb els plecs de càrrecs que constin en l’esmentat expedient, i que constitueixen les diferents infraccions comeses en la normativa que està en vigor i tenint en compte que la infracció comesa no és penal. Un cop rebuda la notificació, a la mateixa documentació se li notificarà a la propietària del gos el temps que se li dona per tal de presentar les al·legacions que corresponguin si ho creu oportú. Un cop presentades, aquestes seran avaluades pel departament d’Agricultura, que les pot tenir en consideració com a atenuants o bé no tenir-les en compte. La situació no esgota, però, la via administrativa que té la persona denunciada. En cas que no estigués de conformitat amb la multa i la posterior resolució de les al·legacions, podria presentar-hi encara un recurs. Aquest seria instruït pel gabinet jurídic de Govern, ja que és l’executiu l’òrgan establert per portar a terme aquesta resolució.
  • #10 esperen la mort d'algú!
    (13/01/20 13:38)

    No más PPP va dir..
    Jo no entenc com el departament d'agricultura, pot deixar les coses, clar em de esperar a que matí algú per prendre mesures dràstiques, avui en dia qualsevol pot tenir un gos perillós, li fica un tros de tela com morrió, el porta deslligat, i si passa alguna cosa, amaguen la mà, fiquen cara de " jo no se res", ja que el seguro ho cobreix! ESCANSALO !!! Però em de tenir en compte que si la negligència és del propietari, el seguro ja no vol saber res, amb lo qual qui assumirà els danys de la nena i família? tothom es passa la pedra... m'agradaria saber si fos filla d'algun alt càrrec, fins a on es mouria per canviaria la llei d' adquirí gossos perillosos? però com és la filla dels altres... NO SOM CONSCIENTS QUE PODÍEM ESTAR PARLANT DE MORT ???¿? O És un joc, i em d'esperar a veure qui serà el proper¿??¿

    Respondre
  • #9 intolerable!
    (13/01/20 13:30)

    No más PPP va dir..
    és inadmissible! que una mescla entre un American Stanford i Bull Terrier que correspon a un exemplar dels gossos tipificats com a potencialment perillosos on remarcarem que el seu instint genètic és ATACAR, lo qual vol dir molt perillós, lo qual vol dir no pot existir el 1% de possibilitat de que vagi deslligat, en cap cas, saben això la propietària, no entenc aquesta inconsciència i irresponsabilitat de portar-lo deslligat... saben que te un gos de raça perillosa. Que em d'esperar la mort d'algú atacat per agafar mesures dràstiques? Els gossos perillosos s'haurien d'assignar a persones que ho necessitin perquè volen vigilància al tenir camps, terrenys, finques... NO per hobby o capritx. Ja que les conseqüències després les pateix una nena de 2 anys. Si la arribar a tirar per barranc o fer alguna lesió greu, quan val això? 300€ de sanció? Els propietaris van molt tranquils amb els gossos deslligats, perquè saben que hi ha una assegurança darrera, però no tot es pot pagar amb diners!

    Respondre
  • #8 Eva
    (12/01/20 10:18)

    Jo soc una apasionada dels animals i la natura.Ma mare diu q soc molt dels gossos desde avans de tundre us d la rao..els conec molt,tota la meva vida ha sigut pasio i observacio per ells i estic en contra dels ppp,pq?x genetica,150anys dedicats a baralles i caça d cualsevol cosa q s mogui.No ho poden controlar,exemple les rates,yna es crema i sas cries ja no s'apropen al foc...informacio genetica...aquets gossos no marquen cm els altres,ataquen fins matar,no es barallen van a matar...veigt una ecepcio,el rotweiler,q es dedicaba a altres coses i no a baralles ni a matar,penso q tenen una altre informacio genetica.Haurien de prohibir aquets gossos i mantenir els q ja hi han,obligan als propietaris a fer cursos d'ensinistrament,cosa q valdria per a TOTS el propitaris...

    Respondre
  • #7 Res de sanció administrativa
    (12/01/20 08:55)

    Estem parlant que per culpa d'uns insencats es posa la vida de les persones en perill, això no pot acabar amb una sanció administrativa, hi ha d'haver presó. Ara be es fa un sico-test a les persones que volen tindre aquest tipus d'animals, jo diria que no.

    Respondre
  • #6 Ppp
    (11/01/20 21:02)

    Jo tinc un pop i considero que la culpa no és dels animals, si estan ben cuidats i amb morrió amb garanties no veig el problema, no oblidem que no deixen de ser gossos i s' han de vigilar tan siguin ppp,com no. El problema són els propietaris incívics que no estan cualificats per tenir un gos aixi.

    Respondre
  • #5 Ciutadana
    (11/01/20 16:51)

    Axó es tot??? I no hi ha denuncia per danys i indemnitzacio a una criatura??? Si tôt acaba en una simple sanció administrativa, es escandalós! Si gis de la familia de la nena, no em pararía aquí, i si no l'hi fan cas que enceten una solicitud pública que els recolzar em. JA N'HI HA PROU DE GOSSOS PERILLOSOS I AMIS INCÍVICS QUE SE'N FOREN DE LES LLEIS I DELS SEUS CONCIUTADANS. PROU TAMBÉ DE PSEUDO-GOVERNANTS TEBIS !!!

    Respondre
  • #4 Andenc
    (11/01/20 13:07)

    Estic d' acord amb el comentaris #1;2,3....no tinc gos ; crec k compraré un d'aquestes de raça perillosa ; molt perillosa ; nose quin ...només vui k sigui perillós ...total ....només pa tocar els peb.ots

    Respondre
  • #3 Xusma
    (11/01/20 10:29)

    Ah doncs no surt gaire car aixo de tenir un gos de raça perillosa, no

    Respondre
  • #2 No más PPP
    (11/01/20 10:07)

    Entre los comportamientos negligentes esta tener ese bozal que no esta homologado para este tipo de perros. Ha cualquier cordon lo llaman bozal.

    Respondre
  • #1 No más PPP
    (11/01/20 08:10)

    En definitiva un aliciente para pasarse la seguridad ciudadana 300 euros a lo sumo. Y la omisión de socorro, la negligencia no estan tipificadas penalmente? El peligro persiste mientras exista la libre adquisición de este tipo de perros.

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts