x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Finances

Govern inicia el procés d'adhesió a l'FMI

El ministre Jover anuncia que l'executiu ha enviat una carta a l'entitat per començar el procediment per convertir-se en membre del fons
Eric Jover i Marc Ballestà han anunciat que Andorra entrarà a l'FMI

Govern inicia el procés d'adhesió a l'FMI

Jover ha anunciat que Andorra entrarà a l'FMI

Fernando Galindo
Actualitzada 09/01/2020 a les 17:28
El ministre de Finances, Eric Jover, ha anunciat que el Govern va enviar una carta el 3 de gener a la direcció del Fons Monetari Internacional (FMI) per sol·licitar formalment l'inici del procés d'adhesió a la institució, segons ha explicat en una compareixença amb el secretari d'Estat d'Afers Internacionals, Marc Ballestà. Jover ha assenyalat que un cop feta la petició formal s'inicia un procés d'adhesió que normalment té una durada d'un any i ha indicat que encara no es pot saber quin és el cost que tindrà per Andorra formar part de l'FMI, ja que aquest es quantificarà durant el procés d'adhesió.
El ministre ha explicat que l'executiu té la potestat de fer-se enrere del procés d'adhesió si considera que el cost associat no és assumible per l'Estat o no compensa els beneficis que comporta formar part de l'FMI. Si finalment el Govern decideix que Andorra ha de formar part de l'entitat financera internacional, haurà de ser el Consell General qui acabi ratificant l'adhesió del Principat.
Etiquetes
  • #13 Adivi
    (10/01/20 01:36)

    Y petoooooooooooo!!!

    Respondre
  • #12 FMI... I FI!
    (09/01/20 23:23)

    El principi del fi! Els predadors financers que dirigeixen el món i pretenen apoderar-se'n no paren... I aquí directes al cataclisme!

    Respondre
  • #11 Gatfer
    (09/01/20 22:51)

    Lamentable...

    Respondre
  • #10 Deute públic
    (09/01/20 22:23)

    Fa dies hem vetaveu els comentaris que hi hauria un rescat a Andorra, ja ho tenim a les portes, aquet país se'n va a la merda per culpa dels rics, politics, consols, treballadors publics cobrant 10.000€ al mes, deutes de comuns....

    Respondre
  • #9 Voteu DA
    (09/01/20 21:07)

    Govern es precipita sense fer pedagogia, cap explicació de res. Govern vol entrar a l'FMI per si toca demanar un crèdit per pagar als Ciercos sobre el cas BPA. Perquè en cas de perdre, si es que arriben a fer el judici, Govern no té diners per pagar el que demanaran i sabeu com es tornen els diners que ens deixen? Doncs pagant impostos. A veure quina oposició tenim ara i quines preguntes faran. Martí i Cinca anirien a tribunal per expropiació? La cosa és seria, el futur en joc i molts tenim fills i nets. Voteu DA.

    Respondre
  • #8 Cano
    (09/01/20 19:36)

    No queda altra, per defensar els nostres fills de gossos perillosos, caldrà anar armat amb gas pebre.

    Respondre
  • #7 Pere
    (09/01/20 18:13)

    Catacrack!.

    Respondre
  • #6 Xais
    (09/01/20 18:11)

    Hi ha revolucions en mig planeta per les pressions econòmiques de l'FMI, per la dictadura econòmica imposada com a nova forma de dominació mundial, i nosaltres anem bojos per entrar directes a l'escorxador ...

    Respondre
  • #5 el diable a casa
    (09/01/20 17:17)

    No entenc perquè deixem entrar aquesta gent a casa nostra, paisos com Mèxic ara fa poc van dir que no els volien, els hi van acabar d'arruinar el país, sols vindran a espoliar-nos i robar lo poc que ens queda.

    Respondre
  • #4 Rescat
    (09/01/20 17:05)

    Sembla que és l'única manera d'enfrontar-se al deute de Govern, els Comus i les parapúbliques que tenen un deute públic contret de 1.200.000.000 d'euros, ara toca "rescat" amb condicions, però, quines?.

    Respondre
Veure’n més
13
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts