Societat

El polèmic joc de taula considerat homòfob arriba al Principat

El polèmic joc de taula considerat homòfob arriba al Principat

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El joc de taula per a majors de divuit anys Que no se te caiga el jabón ha generat polèmica sobre el seu contingut entre la població en tractar-se d’un joc que s’ha considerat homòfob. Al Principat fins aquesta setmana els centres comercials asseguraven que no s’estava comercialitzant. Ara, en canvi, una publicació a Twitter ha fet pública la seva venda en un dels principals locals del país. El departament d’Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya va portar a la fiscalia de delictes d’odi el joc amb contingut que es considera un atac als col·lectius LGTBIQ+ després d’un missatge a les xarxes socials per part d’un usuari. En el cas andor­rà, a hores d’ara es desconeix si el Govern emprendrà algun tipus de mesura per tal d’efectuar la seva retirada o altres. La polèmica ve donada perquè el joc de cartes està ambientat a la dutxa d’una presó i porta el nom d’una expressió popular que es refereix als homes gais i als presos com a violadors potencials. Així, la seva presència ha provocat la queixa d’usuaris a través de Twitter i el Diari ha pogut comprovar que almenys està disponible en un establiment del país. En aquest cas, tot i que des del centre comercial van assegurar que només hi ha “quatre o cinc unitats en estoc a la venda”, aquestes es trobarien al costat de les caixes de pagament. Des de l’associació Diversand van manifestar que aquesta tipologia de jocs “és evident que entra dins la crítica de l’homofòbia generalitzada”. A més a més, també van afegir que “amb aquestes coses es demostra que encara hi ha una homofòbia molt arrelada a la societat”. Amb tot això, van assegurar que estan intentant saber els motius pels quals s’ha comercialitzat la venda d’aquest joc i es plantegen emprendre accions legals al respecte. Pel que fa a les joguines més venudes enguany per a les festivitats nadalenques, els diferents centres comercials van informar que aquestes es diferencien principalment segons el gènere. A més a més, asseguren que enguany s’ha detectat que no només hi ha una joguina que despunta respecte a les altres, sinó que n’hi ha diverses. Pel que fa al sexe masculí, la joguina amb més èxit és el BeyBlade, una mena de baldufa que es llança sobre una plataforma còncava amb l’objectiu de fer fora de la pista la baldufa contrària. La segona més venuda són els personatges i estris de Fornite, un joc de batalla en línia. Quant al femení, la més venuda són les nines de petit format col·leccionables, les L.O.L., les quals es venen dins d’una pilota i surten de manera aleatòria. I les segones més venudes són aquelles relatives a Frozen, que els centres comercials atribueixen al llançament de la segona part de pel·lícula de dibuixos animats.

tracking