Aurongili & Superhigini

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Dia -12. Ahir va ser un dia d’aquells que des del sindicat de contracronistes qualifiquem com a un solar o també amb el nom tècnic d’hòstia-a-veure-com-m’ho-foto-avui. La campanya ha començat amb calma i excepte l’acte d’estrella de les darreres eleccions (candidats que convoquen els mitjans per fer declaracions i que fan teatre davant de la tele per omplir una mica més l’acte), no hi havia gaire més i decideixo treure el cap per internet, per veure com s’està fent campanya a Twitter. La conclusió és claríssima: igual que fora de les xarxes. Fins i tot hi ha tics cibernètics que ens permeten entendre millor les eleccions. Un exemple: el compte de terceravia, el que fan servir habitualment per a la formació nacional, se l’ha quedat la candidatura de terceravia-Unió Laurediana. Vaja, la bona. La que pot guanyar. La que compta. L’autèntica. La resta, que espavilin amb perfils amb molts menys seguidors. O haver nascut a terra santa laurediana, home, on s’és vist! També resulta revelador el cacau amb les xarxes de l’univers En Comú. Tot de hashtags amb #encomú #units i #supermegajunts però, ei, sense perfils d’usuari compartits, no fos cas. Vaja, que #encomúlojustet i, una mica, #quecorrilaire: DA piulant per una banda, Liberals per una altra i SDP... SDP? SDP? Hola, què hi ha algú? De fet, la cosa és un pelet més dramàtica encara, perquè a Canillo, on no hi ha llista conjunta, sí que tenen perfil propi (amb 41 seguidors, 14 menys que Objectiu Comú, hi ha partit) i a Encamp, on l’acord és a tres bandes, el compte d’UP és el que assumeix el missatge conjunt. La cosa s’anima un pelet més quan passem dels comptes dels partits als perfils personals dels candidats. Hem dit un pelet, eh! D’entrada, perquè no n’hi ha gaires de presents a les xarxes i dels que hi ha, alguns tenen presències peculiars, com la número 1 de terceravia a la capital, que és evident que hi és només amb ànim propagador: no segueix ningú! Ni el seu partit! Per sort, tenim els grans animadors de la campanya. I d’entre ells, potser els més actius són Josep Majoral i Rosa Gili, que com perdin, els veig amb moltes més ganes d’esdevenir youtubers i influencers que d’exercir de caps de l’oposició. Ara, de tots em quedo amb Superhigini, que s’aixeca cada dia per alertar-nos dels perills que correm si anem desprevinguts per Escaldes i per recordar-nos que ell ens salvarà de tots els pivots assassins que puguin aparèixer a Escaldes. Sort d’ell!

tracking