José Luis Dorado

“La previsió és mantenir més del 80% de clients de renda variable”

La recuperació dels actius bloquejats a Credit Suisse des de feia anys ha permès a Vall Banc poder operar amb plena normalitat a la plaça i deslligar-se de l’herència negativa de BPA

“La previsió és mantenir més del 80% de clients de renda variable”Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

José Luis Dorado fa quatre mesos que va deixar Crèdit Andor­rà per incorporar-se com a primer executiu a Vall Banc amb el repte de dirigir-ne el creixement i la consolidació a la plaça financera i als mercats internacionals.

Per què s’ha trigat tant a recuperar la renda variable?

La renda variable inicia un procés de traspàs fa uns tres mesos i ha estat liderat per l’AREB amb Credit Suisse, i s’han hagut d’alinear i conciliar traspassos d’actius, per la qual cosa el termini entra dins de la normalitat.

Qui o quins han estat els responsables del bloqueig?

Per part de Credit Suisse tots els actius van ser bloquejats per una qüestió jurídica, que entenc que era d’una sèrie de clients.

Quins clients?

Ho desconec.

Com ha afectat la recuperació de la renda variable? Quina ha estat la reacció dels clients?

Molt positiva. Era una cosa desitjada des de feia anys i l’important és que ja s’han traspassat i ara el banc és plenament operatiu. Desitjable per al banc i especialment per als clients, però també per a la plaça financera.

Em referia en la relació amb el banc.

De moment no hi ha gaire nerviosisme, tot i que també és veritat que fa pocs dies. Hi pot haver clients que tinguin inquietud per canviar, com en qualsevol altre banc, però treballem amb la previsió de mantenir-ne més del 80%. Una reflexió feta amb molt detall des de la nostra experiència del comportament dels clients amb la renda fixa. N’hi ha molts que fa temps que podien haver marxat i són aquí per la nostra oferta.

Quin ha estat el comportament dels fons i dels valors durant aquests anys?

Excepcional. El fons Dolphin així com els nostres productes abanderats han estat incomparables. Cert que només hi ha hagut gestió en la renda fixa, però estan molt ben posicionats i les rendibilitats han estat excel·lents.

Entén el malestar dels clients?

Sens dubte. És lògic després de tres anys sense la possibilitat de no poder operar amb els seus actius. Hi ha hagut un factor sort amb la renda variable i especialment amb l’americana, que la setmana passada va tocar màxims històrics, i amb els fons que estaven col·locats d’una manera molt encertada, amb la qual cosa s’han beneficiat del creixement. De manera que tot i el que ha passat s’ha aconseguit un gran valor per a les carteres.

Com espera mantenir-ne la confiança i captar-ne de nous?

Nosaltres hem invertit molt en el que creiem que és la clau del nostre posicionament estratègic, que és el wealth management. No solament l’oferta valor és clau, sinó també el servei d’atenció al client.

Què pot oferir Vall Banc que el diferenciï de la resta d’entitats de la plaça?

Les plataformes de gestió de patrimonis amb les quals treballem tenen en compte la rendibilitat, però també el risc, i aquesta combinació ens confereix un diferencial. Podem respondre al que per a mi és clau, i que és donar al client alternatives adaptades a les seves necessitats que en funció del cicle de vida són canviants. No és el mateix quan estàs retirat, que vols més rendes, que quan tens un salari com a directiu i busques creixement patrimonial o quan vols protegir el capital. Això i un posicionament independent, transparència absoluta en termes de comissions, ens diferencia i ens dona valor davant la competència.

Quines actuacions han previst per deslligar-se de l’herència negativa de BPA?

Hi ha una herència històrica especialment per part dels clients lligada a Credit Suisse i per tant crec que en passar pàgina d’aquesta qüestió hi ha un abans i un després. Fins ara ha pogut ser més defensiu en el posicionament de negoci, però a partir d’aquest moment podem desplegar totes les nostres capacitats, en especial en la gestió del patrimoni global del client, amb el que crearem confiança a llarg termini.

L’any passat el benefici va ser de dos milions, on se situen les expectatives aquest exercici?

Són similars. Sanegem el compte de resultats amb molta provisió i per tant entenc que estarem en positiu, però no seran grans beneficis, ja que seguirem invertint en el que és el futur del banc.

Els rumors de venda que envolten l’entitat són per les particularitats de l’accionista.

JC Flowers és un private equity i la seva raó de ser és comprar, tal com va fer en el seu dia amb Vall Banc, que vol posar en valor, i per vendre’l en el moment que consideri oportú. Entenem que té un valor sinèrgic per a les entitats de la plaça, però és un tema a decidir per part de l’accionista. Des dels òrgans de gestió, i jo en primer lloc, estem centrats a créixer donant confiança i valor als clients des del nostre core business, que és la banca privada.

Hi havia un acord amb MoraBanc per les assegurances?

No. Hi va haver un acostament que no va tirar endavant i a dia d’avui no hi ha cap acord de tipus estratègic en cap àmbit.

Tots els experts aconsellen que hi ha d’haver una concentració d’entitats a la plaça. On se situa Vall Banc en aquest context?

No solament en la plaça andor­rana, sinó que en l’àmbit global el sector financer està cridat a una contínua transformació i una de les vies és la concentració. Per què? Molt senzill, és una qüestió de costos. La plaça és especial i òbviament en tenir cinc bancs en un mercat que creix més aviat poc una de les línies d’eficiència són les concentracions.

Veurem algun moviment a curt termini?

La meva opinió és que té sentit, però si analitzes cadascun dels bancs veus que tenen estratègies ben definides i alguns han optat pel creixement internacional, i per tant les prioritats poden ser més en aquesta línia que la d’abordar sinergies locals.

Què l’ha mogut a anar-se’n d’un banc consolidat com Crèdit Andorrà i embarcar-se en aquesta aventura?

No crec que sigui una aventura, el banc està molt consolidat. El repte és dirigir el creixement i posicionament a la plaça i en l’àmbit internacional. Tenim el que és el més difícil, una estratègia clara, l’aposta de l’accionista per créixer a mitjà termini amb altres adquisicions, un model propi d’atenció al client i talent. Per tant, penso que tenim opcions en mercats competitius.

tracking