x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
pobresa

López diu que Andorra està a prop de l'Àfrica en desigualtat

Els socialdemòcrates denuncien que des del Govern “no s’està fent res”
Pere López en les declaracions al Consell General.

EL PS creu que els índexs d'Andorra de desigualtat són propis de l'Àfrica

Pere López en les declaracions al Consell General.

PS
Actualitzada 21/11/2019 a les 13:14
El president del grup del PS, Pere López, va afirmar ahir que la situació de desigualtat d’Andorra “ens situa més a prop d’un país nord-africà o centreafricà que d’un nord-europeu”. El socialdemòcrata va fer les declaracions amb referència a l’increment del coeficient de Gini, un paràmetre acceptat internacionalment per tal de poder mesurar la desigualtat existent a l’interior d’un Estat.
López va afirmar que “aquest coeficient ha crescut durant els darrers anys”. El 2016 era de 27 i en l’actualitat se situa en 33 punts. Pel que fa als països del nord d’Europa, de mitjana se situen prop de 25 i la Unió Europea té un índex de Gini de 30. López, en part, va associar aquest augment a la crisi de l’habitatge i a les modificacions legislatives del Govern de Toni Martí vers l’any 2014.
Els socialdemòcrates van afirmar que “les dades ens han sorprès perquè són molt altes”. També van criticar que des del Govern “no s’està fent res” i que “s’aprovi un increment de les tarifes elèctriques. Nosaltres demanem el contrari, que baixin les tarifes més bàsiques un 1,8%”. A més a més, van reclamar un augment de salaris i de pensions.
“Demanem al Govern de DA, Liberals i Ciutadans Compromesos que governi per a tothom. És un Govern que és de dretes i és del tot insensible a prendre mesures per revertir la situació”, va denunciar López. En el marc del Dia mundial de la infància, el socialdemòcrata va recordar que “una de cada quatre famílies, que és monoparental, no pot cobrir les necessitats bàsiques com pot ser donar carn i peix en les quantitats necessàries”.
Etiquetes
  • #14 NIVELAZO DE COMENTARIS
    (21/11/19 17:45)

    Molt trist el nivell de comentaris, si el consol es insultar el ps , el problema el tenim i exiteix I possant el cap sota l ala no se arreglara

    Respondre
  • #13 Mal iogurt
    (21/11/19 16:18)

    Carles Campolongo va dir..
    Teniu mal iogurt els de sempre, en lloc de reconeixer l evidencia lo fàcil es fotre mal iogurt als altres

    Respondre
  • #12 Quans palmeros de DA AVUI per aqui
    (21/11/19 15:59)

    Los perros ladran luego cabalgamos

    Respondre
  • #11 estevet
    (21/11/19 15:31)



    Sabeu llegir? I comptar? El Sr López diu “ens situa més a prop d'un país nord-africà o centreafricà que d'un nord-europeu”.

    Una mica de càlcul: 33 (Andorra) - 25 (Escandinàvia) = 8.

    Ara anem a consultar els índex GINI (https://data.worldbank.org/indicator/SI.POV.GINI?end=2019&start=2005 - no sembla actualitzada):
    - Burkina Faso: 35,3 (+2,3)
    - Mali: 33 (=)
    - Níger: 34,3 (+1,3)
    - Tunisia: 32,8 (-0,2)

    - Algèria: 27,6 (-5,4)

    Amb aquests exemples el Sr. López té raó ja que cap s'apropa al diferencial de 8 punts que tenim amb Escandinàvia.

    Ara bé, els anys no són els mateixos i hi han països molt pitjors (Txad, Marroc...) però tampoc cal que us esgarrifeu posant-vos les mans al cap. No n'hi ha pet tant.

    Però encara s'ha de saber llegir, comptar i fer prova de bona fe.

    Respondre
  • #10 Carles Campolongo
    (21/11/19 13:19)

    Mai més governaran. I això és bo.

    Respondre
  • #9 Los perros ladran , luego cabalgamos
    (21/11/19 13:03)

    Quans palmeros de DA tenen temps de enviar missatges mentres treballem.Señor los perros ladran, luego cabalgamos!! La gent que ho estar passant realment malament estar treballant durament per 4 xavos i no tenen temps d enviar res, a diferencia dels que guanyen molt sense fer masa

    Respondre
  • #8 Tonteries
    (21/11/19 12:07)

    Quines animalades aquests del PS!!! Quina falta de respecte!! Que se'n vagin a viure a àfrica i veuran lo que es... Fins i tot tant que es queixen vagin a viure a Barcelona i coneixeran la realitat mundial i no la bombolla andorrana que tb te problemes pero res en comparació de la resta del món

    Respondre
  • #7 Lalo
    (21/11/19 11:43)

    El que niega esto es porque no conoce las ciudades grandes de Africa...alquileres insostenibles, comida subida de precio...hay que ponerse a conversar con los turistas...hagan ese ejercicio y se darán cuenta de muchas cosas

    Respondre
  • #6 John
    (21/11/19 09:11)

    Com menysprear Africa...

    Respondre
  • #5 asdf
    (21/11/19 09:11)

    Perquè no se m'acusi de partidista diré que penso que el Pere López vol anar massa ràpid amb certes decisions polítiques.

    Deixant de banda això considero que fa bé de fotre canya al govern amb el tema de l'habitatge.

    Els membres de l'executiu haurien de consultar les pàgines web on s'ofereixen pisos de lloguer. Si tenen una mica de decència se'ls cauria la cara de vergonya.

    Respondre
Veure’n més
14
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts