SOCIETAT

Gallardo fixa com a objectiu un model de transport públic gratuït

Govern estudiarà la viabilitat de la reducció del cost de l’autobús en els propers mesos

Presentació de les noves línies de bus nacional i el de la capitalSFG

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Aconseguir un model semblant al de Luxemburg en el qual el preu del transport públic sigui pràcticament gratuït o, fins i tot, sense cost. Aquest és l’objectiu que Jordi Gallardo, el ministre de Presidència i Economia, es va fixar durant la presentació de les noves línies de transport nacional regular de viatgers que, per primera vegada, dependran directament del Govern. “Des del ministeri ens ho hem plantejat i tenim clar que l’objectiu al qual ens agradaria arribar és aquest model de transport públic, que acabés sent pràcticament gratuït”, va indicar el titular d’Economia.

El ministre Gallardo va explicar que, un cop rebuda “informació fidedigna”, des de l’executiu es podrà calcular l’impacte que tindria la decisió respecte a una hipotètica baixada de preus. De moment, amb la nova concessió s’abarateixen en un 10% tots els abonaments per, segons el Govern, premiar els usuaris fidels. D’altra banda, el preu del bitllet senzill es mantindrà.

Les noves línies d’autobusos s’implementaran en dues fases. La primera començarà el proper dilluns dia 2 de setembre, a partir del qual els usuaris podran adquirir les noves targetes tant als mateixos vehicles com a l’Estació Nacional d’autobusos. El ministre Gallardo va recordar que tots aquells usuaris que actualment disposin d’un abonament que encara tingui crèdit, hauran d’adreçar-se a l’oficina de l’Estació Nacional i li transferiran el saldo que resti a la nova targeta de manera automàtica. En cas de tenir un abonament d’una empresa que ja no tindrà concessió en les noves línies d’autobusos, l’usuari haurà de fer una petició al ministeri d’Economia per demanar el reemborsament.

La segona fase d’implantació tindrà lloc el primer semestre de 2020, quan s’afegiran millores al servei com ara connexió wifi als autobusos, la possibilitat de pagament amb TPV i descarregar l’aplicació Mou-t-b amb què l’usuari podrà fer pagaments al bus o, fins i tot, fer seguiment dels horaris dels vehicles en temps real. “Ningú perdrà el seu saldo”, va afirmar taxativament el titular de Presidència i Economia.

El nou servei permetrà obtenir més informació amb la qual es podrà, segons el ministre, dur a terme modificacions segons les demandes dels usuaris. De fet, va explicar Gallardo, es crearà una comissió de seguiment que durà a terme estudis tarifaris, organitzarà, planificarà i coordinarà els reforços de línies d’autobusos i mantindrà la comunicació entre administracions i empreses adjudicatàries.

tracking