La venda de cotxes cau molt fort pel dubte sobre el combustible

El Govern farà una revisió del sistema de mesura d’emissions del pla Engega

La venda de cotxes cau molt fort pel dubte sobre el combustibleARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El mercat automobilístic continua en crisi. Si dilluns el Govern, a través del departament d’Estadística, feia saber que la xifra de vehicles matriculats durant el mes de juliol va ser un 8,8% menor a la de l’any passat, les dades de vendes mostren avui un panorama encara més difícil. I és que la venda de turismes va caure un 21,6% durant el mes passat respecte al 2018, confirmant una tendència que el sector arrossega des de fa mesos.

Etiquetes:

La caiguda, en xifres absolutes, és de 55 cotxes, situant-se en un total de 200 vendes durant el juliol. Dades que no ajuden a millorar el global de vendes registrat des de principi d’any, que amb 1.348 unitats se situa un 16% per sota de la xifra que hi havia fa un any. La pitjor part se l’emporten els dièsel, que amb un total de 395 han disminuït les vendes en un 35% respecte al mateix període del 2018. Unes dades que posen en alerta els professionals del sector, ja que mostren una reducció de les vendes dels vehicles de gasoil a gairebé la meitat dels que es van vendre del gener al juliol del 2017, 744.

El pla engega, més accessible

Representants de l’Associació d’Importadors de Vehicles d’Andorra (AIVA) es van reunir ahir amb el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, per parlar sobre les inquietuds del sector. En aquesta reunió, Gallardo va parlar de la revisió del sistema de mesura d’emissions del pla Engega, un neguit que havia manifestat l’AIVA perquè, com va indicar el president de l’associació, Xavier Calvís, “moltes persones no se’n beneficien perquè els cotxes que compren no entren dins dels paràmetres”, que, segons assegura, són molt estrictes.

D’altra banda, el ministre va aprofitar la trobada per donar més detalls sobre la taxa dissuasiva que s’estudia aplicar en la compra de vehicles de gasoli i gasolina per tal de limitar-ne progressivament la circulació. Sobre aquesta mesura, Gallardo va explicar que no seria d’aplicació immediata i que en cap cas afectarà les vendes actuals de vehicles. En aquest sentit, Calvís va assenyalar que es va parlar de començar a aplicar-la el 2030. Una data encara llunyana però que, segons indica, ja influeix en els usuaris a l’hora d’adquirir un vehicle, ja que l’anunci de mesures contra els cotxes de gasolina i gasoil provoquen una situació d’incertesa que no afavoreix el mercat. “Primer espanten la gent dient que posaran una taxa i després es retracten”, va apuntar.

tracking