reportatge

Fins a la Tàpia de cues

Una avaria al sistema informàtic que controla el túnel lauredià va obligar a tallar la circulació una hora. La retenció va arribar als 2,5 quilòmetres.

Cues

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les retencions de vehicles s’han convertit, malauradament, en una de les imatges més icòniques del Principat. Al costat de Caldea, les perfumeries o les muntanyes nevades, les cues per travessar la frontera ja formen part de l’imaginari col·lectiu de totes aquelles persones que condueixen pel país. Es tracta d’una estampa pròpia dels caps de setmana que ahir, però, es va replicar al migdia d’un dimarts laboral. Un calorós dimarts d’agost en què un tall imprevist al túnel de la Tàpia, a Sant Julià de Lòria, va posar a prova la paciència de desenes de conductors que en aquell moment circulaven en ambdós sentits de la marxa.

De les 11.30 a les 12.45 hores. Poc més d’una hora de tall que va ser suficient per provocar fins a 2,5 quilòmetres de cues, arribant pràcticament a Santa Coloma. L’espera es va fer eterna per a molts dels que es van veure atrapats a la car­retera, que van aprofitar les xarxes socials per expressar la seva sorpresa i, sobretot, indignació. “Quina vergonya! Els turistes que estan marxant ho faran amb un bon record del país. Els andorrans que estem a la cua, també encantats!”, lamentava un dels comentaris. Tot, però, té la seva explicació lògica, malgrat que pugui semblar inversemblant un tall en un dels principals punts de trànsit del país. Es tracta de la seguretat dels conductors. I és que, segons va explicar el cap de Mobilitat, Jaume Bonell, el programa informàtic que vigila les càmeres, la ventilació o la temperatura del túnel de la Tàpia va deixar de funcionar sobtadament. “Ens ha caigut el software de gestió del túnel i a partir d’aquí el túnel queda a les fosques pel que fa a la supervisió i control”, va reconèixer, i va justificar que “per qüestions de seguretat s’ha de tancar”.

“El centre nacional de trànsit té un software que ens dona vistes sobre el túnel i en el moment que perds la connexió en deixem de tenir el control”, va explicar Bonell en declaracions al Diari, que va voler deixar clar que “amb tot el dany que això comporta, la seguretat està per damunt”. En qualsevol cas, aquest és només un episodi puntual per una avaria. Ara, segons Jaume Bonell, venen dies que hi ha un alt nombre de sortides i d’entrades que conviden els conductors a carregar-se de paciència.

Vehicles entrant al país

tracking