Sinistre mortal

Llibertat amb càrrecs per al conductor del xoc mortal

L’empresari ordinenc declara que va patir un episodi de somnolència i que es va despertar de cop amb un cotxe al davant i va prémer l’accelerador

Llibertat amb càrrecs per al conductor del xoc mortalÀLEX SOLDEVILA / RTVASA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’empresari ordinenc que va provocar el sinistre mortal en l’accident que va tenir lloc a la Massana va quedar ahir en llibertat amb càrrecs després d’haver declarat davant de la batlle. L’home, molt afectat i que va passar la nit de dilluns a dimarts al calabós del despatx de policia, queda lliure amb una fiança de 30.000 euros i la retirada del carnet de conduir. La batlle, seguint l’informe de la policia, l’acusa d’homicidi per imprudència greu.

L’empresari, de 69 anys, va explicar la seva versió dels fets davant de la batlle. Concretament va indicar que va patir un episodi de somnolència mentre conduïa i quan es va despertar de cop va trobar-se un cotxe just al davant. En aquell moment, segons l’home, es va equivocar de pedal i en comptes de prémer el del fre va pitjar el de l’accelerador. A conseqüència d’aquesta acció el cotxe va sortir disparat i va envair el car­ril esquerre. El Mercedes Benz S 600 que conduïa l’empresari anava en direcció Ordino i la maniobra va provocar un impacte lateral amb el cotxe de la víctima, un Suzuki Ignis que circulava en sentit contrari. El xoc lateral va fer que la conductora, Visitación Escudero Extremera, de 53 anys i veïna d’Encamp, en perdés el control i acabés impactant contra el tercer vehicle implicat, una furgoneta Volkswagen California que també es dirigia en direcció la Massana. El Suzuki de la víctima va quedar bolcat damunt de la vorera del marge de la via.

L’empresari ordinenc va explicar que havia estat despert des de les quatre de la matinada i que normalment cap a la una fa una becaina com a descans habitual. No va poder explicar si l’episodi de somnolència va estar directament relacionat amb un mareig o perquè es va quedar adormit al volant. L’únic que va assegurar és que quan es va despertar es va trobar el cotxe de davant a sobre i va cometre l’error amb els pedals. Tot i la declaració, tant la policia com la Batllia mantenen l’acusació d’homicidi per imprudència greu i consideren que hi ha un avançament irregular en línia contínua, que és el que provoca l’accident.

Un dels elements claus per a l’aclariment del cas passa per la comprovació dels fets en les càmeres de trànsit . L’empresari venia de Sant Julià de Lòria i bona part del trajecte està recollit a les imatges de les càmeres de Mobilitat. L’anàlisi de la conducció en general i de l’episodi davant de la caserna de bombers de la Massana serà clau per determinar com van succeir els fets.

MORTÉS DEMANA UNA ROTONDA PER "REDUIR LA SINISTRALITAT"

L’accident mortal a la CG-3 a la sortida de la Massana ha tornat a posar sobre la taula que aquest tram és un “punt negre” on cal actuar. Així ho va considerar ahir el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, que va voler mostrar la seva preocupació pels diferents sinistres que s’han produït en aquesta zona. Per aquest motiu, el mandatari va demanar la construcció d’una rotonda, que facilitaria la circulació. “S’ha de solucionar i és fàcil de fer”, va assegurar. En aquest sentit, Mortés va posar en relleu que el punt rodó està inclòs al pla sectorial de carreteres, si bé encara no s’ha realitzat. “Crec que és el primer punt on s’han de fer les inversions”, va considerar, al temps que va recordar que “ja es va fer una millora en aquest tram”, habilitant un sol carril de pujada. Tot i això, el cònsol va lamentar que aquesta reforma, duta a terme el 2017, “no és suficient”. Per la seva banda, el cònsol major de la Massana, David Baró, de la mateixa manera que Mortés, va incidir que el ministeri d’Ordenament Territorial “ja té projectat un punt giratori” als voltants de la zona on es va produir l’accident dilluns. “Ens consta que els experts en mobilitat ja han detectat que es pot millorar encara més la seguretat en aquest punt amb la construcció d’una rotonda”, va manifestar. No obstant això, Baró va voler deixar clar “que no es poden construir murs sobre les línies contínues per evitar envair car­rils contraris ni posar rotondes a tot arreu per evitar possibles accidents”. Per aquesta raó, el cònsol va destacar que és necessari “fer una crida a tots els conductors perquè el més important és sempre respectar totes les normes de circulació a tots els punts del país”. A més a més, Baró es va mostrar preocupat per l’ús “cada vegada més freqüent” del telèfon al volant.

tracking