Seguretat fronterera

Controls amb França i Espanya per combatre el contraban

La policia va participar dilluns en una operació conjunta amb la gendarmeria i la guàrdia civil a Tarascó
i Acs-dels-Tèrmes

Controls amb França i Espanya per combatre el contrabanLA DÉPÊCHE DU MIDI

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La policia va participar dilluns passat en un control de seguretat viària a les localitats franceses de Tarascó i Acs-dels-Tèrmes conjuntament amb la gendarmeria i la guàrdia civil. El cos d’ordre va ser convidat a participar en una sèrie de controls en virtut de l’acord de cooperació transfronterera en matèria policial i duanera signat pels governs andorrà i francès i que va entrar en vigor l’1 d’abril de l’any passat. No va ser el de dilluns el primer cop que la policia feia patrulles conjuntes amb la gendarmeria en territori francès, però sí que va ser la primera vegada que en els controls també van participar agents de la guàrdia civil espanyola.

Les autoritats franceses van emmarcar els controls en la lluita contra el contraban i tenint en compte que a més de l’andorrà un dels principals mercats d’abastament del tabac il·legal que entra a França és l’espanyol van considerar oportú convidar el cos militar. França també té un conveni similar amb l’Estat veí del sud i no és una novetat que els cossos policials dels dos països participin en operacions conjuntes a una o altra banda de les seves fronteres.

Segons a pogut saber el Diari, la intenció d’Andorra i França és seguir realitzant aquestes patrulles conjuntes per lluitar contra el contraban de tabac. En tractar-se d’una prova pilot, les patrulles conjuntes s’estan realitzant en ter­ritori francès, però no està descartat que en el futur és realitzin en territori andorrà.

L’acció de dilluns es va dur a terme primer a la rotonda de Tarascó a l’RN-20 i després a la veïna localitat d’Acs-dels-Tèrmes. La jornada va començar amb una explicació per part dels comandaments de la gendarmeria als agents de la policia i de la guàrdia civil que participaven en l’operació conjunta. Poc després agents dels tres cossos de seguretat dividits en patrulles mixtes van començar aturar els vehicles que venien d’Andorra. Els controls van consistir en verificacions de permisos de conduir i de la documentació dels vehicles i a inspeccionar els maleters i l’interior dels automòbils a la recerca de material de contraban.

Segons Laurent Dumaine, procurador de la República francesa a Foix, el control conjunt tenia com a objectiu final confrontar els mètodes de treball de policia, gendarmeria i guàrdia civil, millorar la col·laboració entre cossos i lluitar contra el contraban.

EL PILOT DE L'AVIÓ DE SALLAGOSA VA PERDRE EL CONTROL EN UN GIR

El pilot de l’avioneta que es va estavellar a la localitat ceretana de Sallagosa el 13 de juny va perdre el control de la nau quan estava realitzant un gir a l’esquerra després d’una maniobra d’ater­ratge i enlairament a l’aeròdrom de Santa Llocaia. Va ser en el moment de realitzar la maniobra d’enlairament quan el pilot va perdre el control de l’avió, que va xocar contra el terra i es va incendiar. Així es desprèn d’un primer informe elaborat per l’oficina d’investigacions i anàlisis per a la seguretat de l’avió civil francesa (BEA) basat en els testimonis presencials de l’accident. La investigació sobre el sinistre encara està en marxa i s’estan analitzant les restes de l’avió, un Cessna 172RG. A l’accident va perdre la vida el pilot, el resident francès de 55 anys François Guillen, i l’acompanyant, un jove de 25 anys de nacionalitat espanyola. Es tracta de l’enginyer Fermín Garrido, nascut a la localitat sevillana de la Pedrera i que feia uns anys que residia a Tolosa. L’avió es va estimbar contra un turó en una zona situada entre Sallagosa i Estavar, a prop de Llívia. Els dos ocupants de l’avioneta van morir calcinats en l’incendi de l’aeronau posterior a l’impacte. El 90% de l’aparell va quedar destruït. Testimonis dels fets van veure com l’avioneta va perdre estabilitat i va començar un descens sense control fins impactar contra el turó. La meteorologia de la zona en aquells moments (pels volts de les 15.30 hores) era favorable. Fins al lloc dels fets es van desplaçar bombers i efectius de la gendarmeria però ja no van poder fer res per la vida de les dues víctimes.

Controls amb França i Espanya per combatre el contraban

Controls amb França i Espanya per combatre el contraban

tracking