x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Sinistralitat

Sancions baixes, sinistralitat alta

El cap de Mobilitat considera que les multes de circulació “excessivament laxes” no ajuden a reduir els accidents
Un accident registrat a la xarxa de carreteres andorranes.

Les sancions baixes no ajuden a reduir els accidents de circulació

Un accident registrat a la xarxa de carreteres andorranes.

Fernando Galindo
Actualitzada 18/06/2019 a les 13:14
El fet que les sancions de circulació siguin considerablement més baixes que als països veïns no ajuda a reduir la sinistralitat. Així ho va manifestar ahir el cap del departament de Mobilitat, Jaume Bonell, durant la presentació d’una nova base de dades per identificar els accidents de trànsit. Bonell va descriure les multes de circulació que s’imposen a Andor­ra com a “extremament laxes”. “Les sancions d’un import superior tenen un efecte claríssim en les dades d’accidents”, considera Bonell, que va manifestar que no és el mateix imposar una multa de 60 euros que una de 600 per excés de velocitat, comparant així xifres d’Andorra amb les multes que es poden imposar a Espanya o a França. “Les sancions s’haurien d’adaptar a la realitat i ara mateix estan lluny d’aquesta realitat”, hi va afegir.
A la consideració de Bonell s’hi va sumar el director primer adjunt de la policia, Bruno Lasne, que coincideix amb el cap de Mobilitat que és una situació que “no ajuda”, però que s’està en curs per corregir-la. “S’està fent un Codi de Circulació en el qual les sancions no seran les mateixes que ara”, va explicar Lasne, que va qualificar algunes d’aquestes sancions actuals “d’irrisòries”. “Seran sancions de circulació adaptades al que està passant en aquesta societat”, va sentenciar.


BASE DE DADES D'ACCIDENTS

Amb l’objectiu de reduir l’alta sinistralitat que existeix al Principat, el departament de Mobilitat, el de policia i el servei de circulació parroquials, com a taula tècnica del trànsit, gestionaran una nova base de dades dels accidents que tinguin lloc a la xarxa de carreteres andorranes. Segons Bonell, amb aquesta nova informació podran identificar les seves causes, així com els punts exactes on es produeixen, que seran registrats en una base cartogràfica, quelcom que fins ara no es podia fer per la falta d’una base de dades conjunta entre policia i circulació de les parròquies. “Podrem analitzar les conseqüències que han dut a terme l’accident, si ha estat una negligència humana o verdaderament hi ha hagut una manca de senyalització, mal traçat de la carretera o manca d’informació a través de senyalització”, va explicar Bonell. Així, la intenció és la de millorar els elements que causen els accidents per tal de prevenir-los. “La plataforma ens ajudarà a impulsar les mesures correctores que estiguin en mans de les administracions”, va manifestar. Un altre dels objectius és establir un vincle d’interacció amb les diferents administracions per dissenyar campanyes de prevenció viària. A partir d’aquesta nova base de dades s’inclourà un comptador a la pàgina inicial de l’aplicació de Mobilitat amb el nombre d’accidents i el nombre de víctimes que es van registrant dia rere dia. “L’objectiu és sensibilitzar aquestes 8.000 persones que ens segueixen a través de l’app”, va explicar.
La taula tècnica del trànsit començarà a operar amb aquesta base de dades a partir de dijous 20 i a entrar dades d’accidents. Les primeres conclusions, però, segons Bonell, arribaran a partir de la tardor, quan s’hagi recopilat informació suficient per poder-la analitzar. Demà es durà a terme una formació explicativa a tots els agents de policia que treballen en l’entorn dels atestats.


MULTES ANDORRANES A CATALUNYA

Bonell va fer referència a unes informacions extretes d’un estudi dels mossos d’esquadra que diu que Andorra és el segon país amb més multes per velocitat a Catalunya, i que recorda que es podran reclamar totes les sancions pendents. “És clar que des de fa molt temps intentem difondre la màxima que si vols arribar aviat surt amb un temps prudent i fes el viatge relaxadament”, va explicar Bonell, que també va voler recordar que la tònica predominant hauria de ser respectar les normes de velocitat i no gestionar-la segons els radars.
  • #14 Exemple
    (18/06/19 22:42)

  • #13 Andorrà
    (18/06/19 14:35)

    Multes per utilizar el mobil, es la primera causa d`acidents, mes que el alcohol i les drogas.Si el que porta el mobil es un funcionari de govern, policía o bomber, un expedient i si es reencident fora del cos.

    Respondre
  • #12 Sanson Carrasco
    (18/06/19 13:37)

    Quin article del codi de circulació permet utilitzar aparells per posar sancions d'exces de velocitat o de conducció sota efectes d'alcohol o estupefaents? Quin article regula i controla el funcionament i revisions d'aquests aparells i la capacitacio de les persones que els manipulen? Fiscalia desperteu...

    Respondre
  • #11 Hipócrites
    (18/06/19 13:09)

    Si realment us preocupés la nostra integritat com a ciutadans no faríeu campanyes recaptatòries, faríeu campanyes de gestió de mobilitat i educació ciutadana, però això no interessa, com tampoc interessa la repercussió en la salut del soroll i la contaminació del parc mòbil, només interessa moure diners.

    Respondre
  • #10 Calerons
    (18/06/19 12:50)

    Necessitem calerons, d'on ho traiem ....? Doncs de les multes, una campanya més per justificar sancions. Si realment és pretengués protegir el ciutadà és valorarien altres causes a part de les rotondes, com la velocitat, com a els punts negres d'alta sinistralitat, l'ús del mòbil, alcohol, drogues, distraccions, insomni, medicaments, cansament, condiciones meteorològiques, estat del paviment etc.

    Respondre
  • #9 Excusa per augmentar la facturació.
    (18/06/19 11:13)

    El que es necessita es educació no represió.

    Respondre
  • #8 quan conduïu, CONDUÏU
    (18/06/19 11:09)

    Cáspita va dir..
    No sé si aquesta serà una de les raons, però el que no pot ser és que molts conductors es passin els senyals de circulació pel forro, obligacions, prohibicions línies continues... no portar el cinturó, parlar per telèfon o enviar missatges mentre es condueix... És flipant! Vas circulant darrera d'un vehicle, i de sobte, cop de volant al canto i envaeix l'altre carril. Mires al conductor i, que veus? El senyor ha de contestar una trucada que és més important que la vida dels demés. I quina és la sanció per parlar pel mòbil? 18,03 Eurets de mer...a. Els impostos no sé, però al menys a les sancions de circulació haurien de pujar, i molt!! 150€ per anar parlant pel mòbil i si envaeix el carril contrari o posa en perill a algú, retirada de permís de 60 dies. Segur que més d'un s'ho pensaria dues vegades. Apa bon dia i quan conduïu, CONDUÏU, com deia l'anunci.

    Respondre
  • #7 Caed
    (18/06/19 10:56)

    Vist lo vist lo millor és ficar el carnet per punts. Qui no fa el boig ni rallys no s'ha de preocupar que li treguin el carnet. I sancionar a tothom per igual.

    Respondre
  • #6 Cáspita
    (18/06/19 10:35)

    Entenc .... en una paraula, ens aneu a cruixir a sancions i impostos perquè cal pagar el personal dels nous i flamants ministeris.

    Respondre
  • #5 Coleta
    (18/06/19 10:00)

    No entenc aquestes persones que es queixen tan del soroll dels vehicles però també es queixen quan la carretera no està atapeïda de cotxes i motos a dojo de turistes. I a sobres critiquen que si un poble queda “mort” perque s'ha fet una carretera exterior. Ja sabeu almenys on anar a pixar, o tampoc?

    Respondre
Veure’n més
14
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts