x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Mobilitat elèctrica

Els patinets elèctrics, al carril bici

El cap de Mobilitat considera prioritari definir els espais per on els ginys elèctrics puguin circular abans de matricular-los
El cap de Mobilitat, Jaume Bonell, considera prioritari definir i acotar els espais on els patinets elèctrics puguin circular, com ara els carrils bici, davant la manca de legislació clara en aquest sentit. “L’oportunitat del patinet rau en el desenvolupament del Pla de Mobilitat de la vall central d’Andorra, que d’alguna manera el que farà serà definir una sèrie de carrils bici que poden ser compartits per aquests ginys elèctrics”, va explicar Bonell durant la jornada de Mobilitat Elèctrica referint-se a un vehicle que al Principat té cada dia més usuaris i, per aquest motiu, no deixa de generar debat.
  • #8 Cal arremangar-se de veritat
    (20/05/19 08:35)

    Com sempre anem tard, un país on no s'han fet previsions ni hi ha un projecte global de país en relació al que es o serà les seves xarxes viaries en futur proper, incloent-t'hi, les vies per el transport públic i altres nous mitjans de transport, com poden ser les bicicletes i els patinets no es de rebut, fins no mes s'han fet que pedaços aquí i allà. El que no pot ser, es que cada vegada que es canvií de cap de govern, es canviï els plantejaments, cal un acord global entre tots, desenvolupant un pla estratègic per tot plegat, en el que hi participin, especialistes en el tema, els partits polítics, associacions i ciutadania, per tal de trobar d'una vegada per totes un país de qualitat en benefici de tots.

    Respondre
  • #7 El Corb
    (20/05/19 07:48)

    Primer obligar a circular per els carrils bici, necessita que n'hi hagi d'aquests carrils! Aquests carrils s'haurien d'integrar a carrers i carreteres el mes possible amb separador fisic. I això necessita espai. I aqui no n'hi ha gens d'espai. Doncs com ho fem? Apostar per un transport públic digne, petits autobusos, freqüència de pas, mes parades. Un telefèric urba com el que fan a Toulouse per exemple. I pel damunt del Valira. La bici i el patinet, en molts casos no representen la millor solució finalment en un pais de muntanyes i neu.

    Respondre
  • #6 Xavier ibor Blàzquez
    (19/05/19 18:23)

    Hipolit va dir..
    Me llamado Xavier ibor Blàzquez tengo 28 años tengo descapacina 65%. Siempre Veo bici Santado semafodo rojo cada dia dentre de la policia y mossos d'esquadra se hacer nada

    Respondre
  • #5 Miquel
    (19/05/19 17:45)

    I tant que cal matrícula. Tothom cal que assumeixi la seva responsabilitat a la carretera.

    Respondre
  • #4 Transport públic abans!!!
    (19/05/19 12:23)

    Abans que les bicis i patinets, que son un per persona, si de veritat és vol arreglar el trànsit, el que s'ha de resoldre es el transport públic, microbusos elèctrics amb freqüència de 15minuts. La resta es negocis encoberts o descarats!

    Respondre
  • #3 Inutil
    (19/05/19 12:11)

    Gracies, superdotats de mobilitat, per haver nos dedicat un fantastic diumenge al mati, amb els vostres talls de carrers, per les merdes de curses populars

    Respondre
  • #2 Josep B
    (19/05/19 10:36)

    Matrícula, potsér no cal, peró assegurança, hauría de ser obligatóri, cóm les bicicletes!!

    Respondre
  • #1 Hipolit
    (19/05/19 10:01)

    Patinets i bicis fora de les voreres!!! Ja està bé!!! Ni caminant pot anar un tranquil!!! I matrícules per poder fer fotos i denunciar!

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts