esconomia

Els empresaris del Pas demanen a Saetde activitats i un forfet d'estiu

La Iniciativa Publicitària convida el comú i la societat gestora de les pistes d’esquí a col·laborar

Els empresaris del Pas demanen a Saetde activitats i un forfet d'estiuFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El president de la Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa, Jean Jacques Carrié, demana la implicació del comú d’Encamp i de Saetde perquè el poble sigui atractiu per als turistes també a l’estiu. Preguntat per com pot fer el Pas de la Casa per sortir-se de la crisi que viu el comerç, Carrié respon que cal que el comú es posi d’acord amb Saetde perquè el Pas tingui activitats d’estiu. El president de l’associació d’empresaris de la població en posa un exemple: “Desenvolupar un forfet d’estiu de dos o tres mesos amb activitats, com es fa en altres estacions d’esquí.” Carrié indica que “així tindríem una bona estació d’hivern i també d’estiu. Això aportaria un plus d’atractiu i d’oci al Pas de la Casa”.

El president de la Iniciativa Publicitària afegeix que ho veu “molt fàcil” si el comú es posa d’acord amb Saetde i tenen una bona col·laboració. “Saetde és una màquina que pot ajudar molt perquè té els diners i podria fer un compromís amb el comú, a més de desenvolupar i fer coses a les pistes, d’ajudar també el poble del Pas de la Casa”, assenyala, per afegir que “ara s’ha fet el telecabina que va des del mig del poble fins a l’escola d'esquí i això és un atractiu per al Pas molt gran”.

Segons Carrié, la gent no s’adona que és “fenomenal” per al Pas que tothom que està a l’escola d’esquí i ha de pujar amb els nens ara ho fa amb aquest telecabina directament sobre la pista. “Es podria fer un telefèric des del centre esportiu i automàticament l’aparcament s’ompliria de cotxes i tota la part baixa del Pas tindria més gent. A l’hivern, tota la gent va a la part alta, però amb el telefèric hi hauria més gent a la part baixa”, assenyala.

Més enllà de la col·laboració entre el comú i Saetde, el president de la Iniciativa Publicitària considera que abans de tot el primer que s’ha de fer “és arreglar el poble, deixar-lo més atractiu, donar imatge de poble de muntanya i que sigui més estimulant per a la gent que ve”. D’altra banda, afegeix Carrié, “s’hauria de diversificar l’oferta, que no hi hagi només supermercats. També s’haurien d’arreglar els hotels per fer-los més atractius. Una cosa que en realitat ja s’està fent”.

Reformes urbanes al Pas

Finalment, el president de la Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa afegeix que es podria mirar d’ajudar una mica la població encampadana pel que fa a reformes urbanes per deixar un poble més atractiu. “Voravies, façanes, terrasses. Ajudar a arreglar-les i deixar-les més homogènies amb préstecs amb interessos baixos als particulars”, indica.

tracking