Previsió d'un 1,3% més de turistes durant l'estiu

L’aposta pel mercat italià és la gran novetat i s’incideix en el turisme de compres i cultural

Previsió d'un 1,3% més de turistes durant l'estiu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El nombre de turistes durant la temporada d’estiu augmentarà un 1,3% a Andorra, que es tradueix en l’arribada d’1.046.390 turistes entre l’1 de juny i el 30 de setembre. Aquesta és la previsió que fa Andorra Turisme i el ministeri de cara a la temporada d’estiu, un període en el qual es destinaran 2,24 milions d’euros de pressupost a la campanya de comunicació. El ministre de Turisme en funcions, Francesc Camp, va atribuir aquest creixement “moderat” al context de l’entorn, com ara la minsa previsió de creixement de PIB als principals mercats europeus i el canvi de tendència en les destinacions del turista, que torna a mirar cap a l’Orient Mitjà en detriment del sud d’Europa després que la situació a països com Egipte o Turquia hagi millorat.

Tot i la frenada en el creixement, l’entrada de turistes al Principat durant l’estiu des del 2012 ha crescut un 44,1%, sent l’estiu de 2015 quan es va produir l’augment més important, amb un 18,7% més de turistes. Si les previsions es confirmen i torna a repetir-se el mateix creixement del 2018, serà el tercer any consecutiu en el qual s’assoleixi el milió de turistes durant aquests mesos. Les pernoctacions previstes creixen un 2,7%. “Entenem que la variada oferta a l’estiu ens ha de permetre que el turista es quedi una mica més”, va manifestar.

D’entre les novetats de la campanya d’estiu d’Andorra Turisme destaca la inclusió del mercat italià per promoure l’oferta d’estiu, ja que és un dels que darrerament han mostrat més interès per Andorra. La campanya per a la temporada d’estiu també s’ha ampliat a cinc mesos, ja que s’ha tingut en compte que a països com Alemanya o els Països Baixos les reserves es fan amb antelació. Així, des del març ja es reforça la promoció de l’oferta de cara a l’estiu, en especial la de l’anomenada Countrybreak, aquella que promociona el turisme de compres, cultural i gastronòmic. El nou espectacle Rebel del Cirque du Soleil també serà una de les atraccions principals, a més de les accions programades relacionades amb Disney i altres esdeveniments esportius.

El ministre de Turisme en funcions, que va estar acompanyat durant la presentació pel gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va fer un repàs del seu mandat. Camp considera que durant aquests darrers vuit anys “s’ha fet una bona feina”, va defensar la transparència amb la qual s’ha treballat i va destacar el “creixement important” de turistes. Camp també va fer referència a les paraules durant la campa­nya electoral de Pere López, líder del PS, que va manifestar que la campanya de comunicació d’Andorra Turisme era low cost. “Expliquem la gran oferta que tenim amb un contingut de molta qualitat”, va respondre Camp.

Previsió d'un 1,3% més de turistes durant l'estiu

tracking