x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Cobraments Polèmics

Queixes i crítiques contra els saigs

Ciutadans estan molestos ja que no es comunica per què se’ls està embargant, no es tenen en compte casos socials, se’ls tracta malament i s’envien ordres múltiples als bancs
Jornada al Col·legi d'Advocats per explicar el funcionament dels saigs.

Els embargaments dels saigs indignen part dels afectats

Jornada al Col·legi d'Advocats per explicar el funcionament dels saigs.

Actualitzada 28/01/2019 a les 14:07
“Teníem un problema amb els cobraments de les execucions judicials i com acostumem a fer a Andorra, ens hem passat de frenada.” Així defineix un advocat la situació actual del cobrament d’embargament amb el sistema del saig, que està provocant una gran quantitat de queixes i crítiques per part dels afectats. Advocats, raonador del ciutadà i alguns polítics han estat els receptors del descontentament de part dels ciutadans que han estat embargats pel saig. D’entre tots, destaca el nombre de crítiques abocades envers Lourdes Alonso, segons van corroborar múltiples fonts.
Els problemes que es denuncien s’agrupen fonamentalment en quatre. El primer es troba en el sistema d’execució bancari, en què a l’afectat se li resta la quantitat del compte però no s’especifica per quin acte concret se l’està embargant. A més, la informació del càrrec al banc pot ser diferent segons el saig que la fa efectiva. Pot incloure, o no, quina és la part contrària que ha demanat l’execució. En aquest cas, s’ha invertit la càrrega de la prova i li toca al ciutadà haver-se de desplaçar o a la seu de la Justícia o al saig en qüestió per saber a què correspon. Aquesta informació és vital, segons diferents fonts, perquè l’implicat pot saber si és correcta o creu que hi ha algun error. Aquest model porta que per quantitats relativament petites es deixi estar. L’explicació d’aquest model, segons van explicar fonts bancàries, es troba en el fet que si es comuniqués el motiu de l’embargament, s’estaria vulnerant la llei de protecció de dades. Les fonts jurídiques consultades van indicar que això no té cap sentit perquè les administracions publiquen els embargaments al BOPA i, per tant, són públics. Part dels afectats troben fora de lloc haver de fer perdre el temps a la gent, perquè sovint cal anar-hi en persona.
La segona queixa arriba pel tracte que s’està rebent quan es va a veure el saig o es vol presentar una queixa. El comportament en general genera crítiques, però aquí destaca especialment Lourdes Alonso, a la qual hi ha hagut molts afectats que s’han queixat per com han estat tractats. Un tercer aspecte que desperta crítiques és que no es té cap tipus de mirament amb els casos socials. S’executen els embargaments sense tenir en compte que la persona afectada pot estar en una situació crítica. Davant de la petició de tenir cura segons a qui s’estigui executant, no s’està trobant resposta. El quart element de protesta és que s’han produït casos en què els saigs quan han d’embargar emeten ordres a tots els bancs i s’han donat situacions, segons les fonts consultades, en què s’ha cobrat a més d’un lloc i després s’ha d’esperar que es tornin els diners. Això passa perquè, segons les mateixes fonts, els saigs busquen a veure quin banc paga més ràpid.

Contra Govern i la justícia
Les quatre queixes s’agrupen en una cinquena: cap de les institucions concernides s’ha preocupat d’analitzar com s’estava desenvolupant el model de cobrament d’embargament pel saig. Un cop engegat el sistema, segons part dels afectats, no s’ha comprovat quins eren els problemes per poder aplicar les mesures correctores. Davant d’aquesta manca de control, el sistema ha seguit fins que les crítiques i queixes han anat in crescendo.

LES QUEIXES

1. INFORMACIÓ
S'EMBARGA SENSE ESPECIFICAR EL MOTIU
Part dels afectats per l’embargament dels saigs es queixen perquè al banc només se’ls aplica el càrrec i que l’ordre pertany al saig. Toca a l’implicat haver de fer les gestions per saber de què es tracta i si és correcte o no.

2. TRACTE
CRÍTIQUES PER COM S'ESTÀ TRACTAN ELS AFECTATS
La relació de la gent afectada pels embargaments amb els saigs està sent complicada en força casos quan es demanen explicacions. Les queixes pel tracte rebut són moltes i afecten especialment la saig Lourdes Alonso.

3. CASOS SOCIALS
SENSE CAP MIRAMENT AMB SITUACIONS CRÍTIQUES
Els saigs estan aplicant els embargaments sense tenir en compte alguns casos socials que poden ser crítics. Es demana que s’hauria de poder fer excepcions o moratòries quan els afectats tenen una situació econòmica límit.

4. COBRAMENT A DIFERENTS BANCS
EL MATEIX CÀRREC S'ENVIA A DIFERENTS ENTITATS
Els afectats denuncien alguns casos en què els saigs estan enviant ordres d’embargament a diferents entitats bancàries pel mateix cas. Es critica que a vegades s’ha cobrat a més d’un banc, tot i que després es retorna, per la pressa dels saigs.
Etiquetes
Veure’n més
19
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477