x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Economia

La caiguda del preu del petroli a final d'any deixa l'IPC del 2018 en el 0,7%

Els diners que s’estalviaran al pressupost del 2019 pagaran les accions de millora del poder adquisitiu
L’índex de preus al consum (IPC) del 2018 se situarà finalment en el 0,7%. Ho va anunciar ahir el portaveu del Govern, Jordi Cinca, a la roda de premsa posterior al consell de ministres en què l’executiu va donar llum verd a algunes de les mesures per millorar el poder adquisitiu de la ciutadania que estaven vinculades a aquest índex. L’executiu havia calculat que l’IPC a final del 2018 seria de l’1,7%, però el descens en el preu del petroli dels darrers mesos de l’any ha rebaixat en un 1% les previsions del Govern. “Andorra és un país molt interrelacionat
  • #9 Toni
    (17/01/19 19:39)

    Aixo es fer trampes jungant al solitari ....

    Respondre
  • #8 Peret
    (17/01/19 19:13)

    Sr.Ministre,omplir de gasoil calefacció cisterna de 5000 litre al mes d'octubre de l'any 2017,per temporda d'hivern 2017/18 preu litre o,71 cèntims,la mateixa cisterna a omplir per l'hivern 2o18/19 preu litre 0,83 cèntims.expliquim com calculen l'IPC.

    Respondre
  • #7 Montoro
    (17/01/19 14:47)

    Això no s'ho creu ningú!!! O,7? Anda ja!

    Respondre
  • #6 Joan
    (17/01/19 10:12)

    Quina mena de sobirania econòmica tenim si depenem de la fluctuació del petroli?

    Respondre
  • #5 Molts dubtes
    (17/01/19 10:03)

    S'hem genera molts dubtes referent al tema del IPC i mes saben com funciona aquest govern i que esta en ell, es un oroblena de desconfiança en vers qui governa

    Respondre
  • #4 Pere
    (17/01/19 09:11)

    Jocs de números i paraules per fer quadrar els comptes.

    Respondre
  • #3 and
    (17/01/19 09:05)

    qui us va parir!!! quins collons!

    Respondre
  • #2 TOMBOLA IPC
    (17/01/19 08:34)

    Ja, ja ,ja . Tant enquestadors, informàtica i anàlisi per fer que el màgic número doni el que al Govern li interessa.

    Respondre
  • #1 Conrad
    (17/01/19 08:05)

    L'IPC no reflecteix ni la riquesa real, només la nominal, ni el repartiment de la mateixa ni la veritable essència de la riquesa d'un país. Caldria valorar el benestar dels ciutadans a través d'un conjunt d'indicadors que mesurin des dels nivells de salut i educació, fins a la qualitat de l'entorn social i natural o la seguretat, tractar de mesurar la qualitat de vida, més enllà de mesures com la renda per càpita i l'índex de preus al consum.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts