Turisme i comerç

El Shopping Festival clou el primer cap de setmana en positiu

L’Andorra Shopping Festival ha tancat el seu primer cap de setmana amb grans xifres d’afluènciaSLa

El Shopping Festival clou el primer cap de setmana en positiuFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’Andorra Shopping Festival ha tancat el seu primer cap de setmana amb un èxit rotund. Així ho afirmen els comerciants, que es mostren molt satisfets per l’animació que han provocat en el públic les activitats de la iniciativa impulsada per Andorra Turisme i les bones xifres de vendes que aquestes han portat a les botigues. Els propietaris dels comerços destaquen que els millors dies van ser dijous i divendres, mentre que el cap de setmana l’activitat s’ha estabilitzat lleugerament. A més, la majoria coincideixen a dir que aquest any s’han superat les xifres d’afluència de públic d’altres edicions. El president de l’Associació de Comerciants del Fener Boulevard, Joan Babot, constata aquesta percepció pel fet que els aparcaments del voltant han estat plens al llarg del pont de Tots Sants.

Andorra Turisme ha fet un balanç provisional d’aquests primers dies d’Andorra Shopping Festival. Tot i que l’oficial es farà una vegada finalitzi la iniciativa, la qual encara s’estendrà una setmana més, la directora de Màrqueting i Comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, va avançar ahir que el primer cap de setmana ha estat molt positiu. Assegura que han parlat amb els comerciants i que aquests els han transmès la seva satisfacció pels resultats que està tenint. L’objectiu d’Andorra Turisme per a aquest Andorra Shopping Festival és tenir un creixement d’un 4% respecte a l’edició passada. Pedra destaca la influència del pont de Tots Sants en l’èxit que està tenint la iniciativa, i assenyala que les seves previsions són molt positives de cara a aquesta setmana, tot i que s’espera una afluència de públic menor.

Suport per part dels comerços

Els comerciants han manifestat el seu suport a l’Andorra Shopping Festival. La iniciativa d’Andorra Turisme atrau el públic per la seva oferta d’entreteniment i contribueix a millorar l’experiència de compra, la qual cosa provoca una major predisposició a entrar als comerços i adquirir productes. Així ho afirma la presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i travesseres, Rosa Pascuet, la qual explica aquest fenomen amb un exemple: “Quan la gent està contenta i animada, compra. És com els americans, que si hi ha un home disfressat de pollastre fora de la botiga de pollastre a l’ast, això els anima a entrar a comprar.” De fet, Pascuet reclama més esdeveniments com l’Andorra Shopping Festival per ajudar el comerç a millorar la seva situació. Considera que és “fonamental” la construcció d’un edifici multifuncional perquè aquest permetria organitzar sovint accions que despertarien l’atenció dels turistes, la qual cosa creu que és imprescindible per augmentar les xifres de vendes dels comerços del país: “la gent buscar divertir-se, les compres són secundàries. Si el públic quan ve s’ho passa bé tindrà una millor predisposició a comprar”.

Per la seva banda, Joan Babot i Jean Jacques Carrié, president d’Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa, també s’han mostrat a favor de l’Andorra Shopping Festival. Babot assenyala que “dinamitzar el comerç sempre és positiu” i que les activitats i els tallers que proposa la iniciativa d’Andor­ra Turisme contribueixen al fet que el públic compri més als comerços del país. De fet, els comerciants inclús demanen que el Govern desenvolupi més iniciatives com aquesta, ja que consideren que és la millor forma d’atraure visitants i clients a les botigues del país.

REPARTIMENT DESIGUAL

’èxit de l’Andorra Shopping Festival és una opinió compartida per tots els comerciants d’Andorra. Malgrat això, els beneficis d’aquesta iniciativa no afecten tots per igual, la qual cosa desperta malestar i queixes entre certs sectors dels comerciants. Aquesta disconformitat es produeix especialment en les botigues que es troben fora de l’eix comercial que suposa l’avinguda Meritxell i l’avinguda Carlemany, on es concentra gairebé tota l’activitat, ja que és aquí on Andorra Turisme situa quasi tots els tallers i l’entreteniment de l’Andorra Shopping Festival.

El president de l’Associació de Comerciants del Fener Boulevard, Joan Babot, indica que en aquesta zona “només s’ha posat una vitrina amb uns vestits”, i tot i que celebra que la iniciativa ajudi a incentivar les vendes, reclama més accions concretes al Fener Boulevard. D’altra banda, la presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i travesseres, Rosa Pascuet, lamenta que l’Andorra Shopping Festival concentri tots els punts d’interès a l’avinguda Meritxell. Com Babot, també considera que el festival contribueix a augmentar l’activitat comercial, però explica que els agradaria tenir més activitats al seu carrer. De fet, els mateixos comerciants de Riberaygua i travesseres han manifestat el seu descontentament pel desigual repartiment dels beneficis de l’Andorra Shopping Festival. Alfonso, propietari d’una botiga a aquest carrer d’Andorra la Vella, critica que el Govern només incentivi el comerç de l’avinguda Meritxell, i busca fórmules per millorar les vendes amb iniciatives particulars: “Intentem animar el client a comprar perquè o espavilem, o als comerços d’aquí ens menjarà el llop. Paguem els mateixos impostos, però mai tenim els mateixos avantatges.”

El Shopping Festival clou el primer cap de setmana en positiu

tracking