Mobilitat

Un miler de viatges amb Cicland des de l'inici del servei

L’empresa de bicicletes compartides començarà a cobrar els abonaments des de l’1 de setembre

Un miler de viatges amb Cicland des de l'inici del serveiFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Des que es va posar en marxa Cicland, el nou servei de bicicletes elèctriques compartides al Principat, els residents i els turistes han realitzat un total de 1.000 trajectes amb unes bicicletes verdes que ja formen part del paisatge del país. Així ho ha confirmat Erik Fraissinet, el gerent de la companyia, que s’ha mostrat satisfet amb els resultats que s’han produït durant les primeres passes del servei. “L’acceptació ha estat bona i sembla que la gent cada cop més s’atreveix a utilitzar les bicicletes”, ha assegurat Fraissinet. L’1 de setembre es durà a terme la implementació del servei i es començarà a cobrar l’abonament als usuaris. Una altra de les novetats és el canvi en les fiances. Els que apostin per l’abonament anyal no hauran d’abonar cap tipus de garantia.

Segons Fraissinet, la majoria de trajectes que fan els 86 usuaris que han utilitzat el servei fins ara són curts, en especial entre les parades més cèntriques. “Era el que esperàvem i per això tenim les tarifes que privilegien aquest tipus de desplaçaments, ja que els trajectes de menys de 15 minuts no tenen cap tipus de cost”, ha afirmat el gerent de Cicland. No obstant això, Fraissinet ha mostrat la seva sorpresa pel creixent nombre de trajectes de llarga durada, en especial fets pels turistes, així com l’ús de les estacions de les parròquies altes. La parada més utilitzada fora del nucli, però, és la de Sant Julià de Lòria, que forma part del grup de 13 estacions que hi ha operatives de moment. La parada de Pyrénées segueix inactiva.

Resolució de problemes

Fins ara, la companyia havia treballat per a millorar les condicions basant-se en l’experiència dels primers usuaris, que no havien de pagar abonament. Així, els diversos problemes que s’han detectat han estat esmenats. “Al principi la bicicleta estava configurada de fàbrica per circular per zones planes, quelcom diferent a Andorra, així que vam demanar aquest canvi arran dels comentaris dels usuaris”, ha admès Fraissinet. Quant als problemes de l’app en sistemes Apple, Cicland ja ho ha solucionat.

tracking