Infraestructures

Les obres per garantir l'accés a França s'acabaran a la tardor

La millora, que ha de permetre reduir els tancaments de l’RN-20, avança en els terminis previstos i estarà acabada si el temps acompanya

Les obres per garantir l'accés a França s'acabaran a la tardor9MK

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les obres en el corredor d’allaus H4 de l’Hospitalet avancen en els terminis establerts, i si no hi ha cap inconvenient imprevist en forma d’inclemències meteorològiques, els treballs planejats estaran acabats abans que arribi l’hivern. Les tasques, que formen part del projecte de cooperació transfronter Sapyra, s’han prioritzat en el corredor H4 perquè es troba en una zona de nivell de risc molt alt. Els treballs en aquest cor­redor, que es van reprendre el 28 de maig passat, després d’una primera intervenció l’any passat, acabaran al novembre amb la instal·lació de 6 tipus de pantalles antiallau en 46 línies, és a dir, 998 metres en total. Amb aquestes obres es preveu que es puguin controlar el 75% de les allaus naturals que hi ha en aquest corredor, que és el responsable de la gran part dels talls preventius a la carretera RN-20, l’accés a França.

Per fer les tasques primer es va haver de desmuntar el cable transportador d’explosius (Catex) que es fa servir per fer tirs d’allaus controlats. El relleu accidentat en què es treballa ha obligat a transportar els operaris i els equips en helicòpter. Si finalment els treballs no es poden completar abans de les primeres nevades, es programarà una nova fase de treball a partir de mitjans d’agost del 2019. També es col·locaran barreres en altres corredors d’allaus a Porta i a Porté-Puymorens.

Les obres per garantir l'accés a França s'acabaran a la tardor

Les obres per garantir l'accés a França s'acabaran a la tardor

Les obres per garantir l'accés a França s'acabaran a la tardor

tracking