Turisme

El sector hoteler aprova el control de la reputació en línia als establiments

La Unió Hotelera i Autèntics Hotels s’adaptaran a les exigències que marqui el ministeri

El sector hoteler aprova el control de la reputació en línia als establimentsARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El sector hoteler considera que el control de la reputació online, que afectarà inicialment hotels, aparthotels, hostals, residències i pensions, ajudarà a millorar els serveis dels establiments. Si bé a la Unió Hotelera d’Andorra (UHA) hi havia algunes discrepàncies, pel fet que hi ha serveis que poden fer variar el posicionament en funció del negoci, finalment estan d’acord que aquest ítem es tingui en compte a l’hora de classificar els hotels. En aquesta línia es va expressar el president de la Unió Hotelera, Carles Ramos. “Estem d’acord que la reputació en línia influeixi directament”, va manifestar.

Per la seva banda, la presidenta d’Autèntics Hotels d’Andorra (AHA), Cristina Canut, va valorar positivament el pas, tot i que inicialment defensaven la inclusió d’una inspecció per valorar el servei a partir de “visites misterioses”. En aquest sentit, Canut considera que hi ha hagut “avenços”, ja que s’ha actualitzat “la graella”, i “com a novetat s’ha introduït la nota online”. Així, la presidenta d’AHA va expressar que “ho valorem de forma positiva perquè és més del que teníem fins ara”. Amb tot, va ressaltar que molt sovint la fiabilitat dels comentaris a la xarxa és qüestionable a causa d’un “factor impulsiu del moment”. Per això, va remarcar que és important “que s’afini bé a l’hora de fer la mitjana” a partir de pàgines web fiables” en relació amb les plataformes de venda d’habitacions.

Implantació progressiva

El cap d’àrea de Turisme, Sergi Nadal, va explicar que l’adjudicació del control en línia afectarà 171 hotels, 11 hostals i residències, 6 pensions i 20 aparthotels. Posteriorment està previst que s’hi afegeixin 27 empreses d’apartaments, ja que ara per ara la reputació en línia s’ha deixat aparcada en el cas dels habitatges d’ús turístic (HUT) fins al juny vinent. Segons Nadal, quant als allotjaments rurals i tots els altres grups, aquest ítem es podria tenir en compte “sempre que hi hagi suficient informació i comentaris a la xarxa”.

EL GOVERN ULTIMA EL REGLAMENT DESTINAT ALS HOTELS

El cap d’àrea de Turisme va confirmar que en “poques setmanes” s’aprovarà el reglament de la modalitat hotelera i que l’executiu està acabant d’enllestir. A més, va explicar que “s’aprovarà un termini d’adaptació del reglament per als hotels”. En aquest sentit, la previsió és que la reputació online es calculi a partir d’una puntuació que anirà de zero a cent. Així, vuitanta serà el punt neutre a partir del qual, si el número és més alt, repercutirà favorablement sobre la reputació en línia i la classificació hotelera. Nadal va remarcar que els establiments “hauran de complir els criteris obligatoris” per a la classificació i va afegir que “la reputació en línia incidirà en els punts de puntuació flexible a l’alça o a la baixa”. El president de Unió Hotelera va explicar que entre les aportacions fetes a Govern sobre el reglament hoteler hi ha “els problemes” que es troben “a l’hora de trobar personal a les recepcions dels hotels que domini els idiomes que demana l’administració”.

tracking