turisme

500 allotjaments a Booking i un 8 de nota mitjana

La plataforma destaca la valoració dels usuaris, que puntuen amb un 8 de mitjana els allotjaments

500 hotels a Booking i un 8 de nota mitjanaFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Gairebé 500 hotels andorrans utilitzen la plataforma de reserves Booking per anunciar-se. Així ho va destacar ahir l’Area Manager de Booking a Espanya, Daniel García Campos, durant el Simposi Internacional de Màrqueting d’Andorra (SIMA), que enguany s’ha dedicat al turisme. “Andorra està molt ben posicionat en alguns segments, on és líder com a destinació de neu”, va subratllar Campos. Segons l’expert, la valoració mitjana que fan els turistes dels allotjaments del Principat és d’un 8,05 sobre 10, tot i això va apuntar que sempre hi ha oportunitats per millorar. En aquest sentit va expressar que “el teixit empresarial i l’administració han de treballar per la innovació i per conèixer com és i què vol el client”. Campos va explicar que d’aquesta manera “Andorra podrà créixer en àmbits fora dels més obvis”, i va subratllar que el Principat és “líder” com a destinació de naturalesa i compres. De fet, les cases rurals i les bordes tenen una puntuació mitjana de 9 sobre 10 segons els usuaris de la plataforma.

Les noves tendències

El representant de Booking va apuntar que les plataformes de reserves on-line cada vegada estan més preparades per a ser utilitzades des del mòbil, “ara mateix, dos de cada cinc usuaris utilitzen el mòbil per fer les seves reserves”, va expressar Campos. En aquest sentit, l’expert va explicar que des de les plataformes de reserves es treballa cada vegada més per “crear una experiència de viatge” més que un desplaçament, intentant que el procés de reserva sigui “el més fàcil i pràctic possible”. De fet, Campos va assegurar que l’ús de la tecnologia permet conèixer molt més com és el client i personalitzar els resultats de recerca, un fet que la plataforma utilitza per millorar l’experiència dels usuaris i oferir-los-hi visites a atraccions turístiques i museus.

Preguntat per si existeix algun paràmetre d’estandardització dins la plataforma, Campos va explicar que no tenen cap sistema per equiparar les prestacions hoteleres entre països. Per aquest motiu, el dirigent va manifestar la importància que tenen les valoracions dels usuaris, “per exemple, si un usuari europeu marxa a Àsia, segurament demani unes prestacions diferents que una persona asiàtica”, d’aquesta manera, quan es busca un hotel a l’estranger, els primers comentaris que apareixen són les opinions dels usuaris del país on es fa la recerca, “les persones es fan una idea de les prestacions en funció de les valoracions dels usuaris del seu país”.

La reputació ‘on-line’

Preguntat per la incorporació de les valoracions on-line com a paràmetre per determinar la categoria hotelera, Campos va expressar que “em sembla molt interessant que la reputació on-line sigui un factor a tenir en compte per a la catalogació hotelera”. Segons l’expert, els clients “consideren més rellevants” les opinions dels altres clients envers altres paràmetres, com podrien ser els centímetres del llit o la llargada del coixí. Segons Campos, “la reputació on-line és un factor innovador i de futur”, i va afegir que “cada vegada hi ha més usuaris que fan reserves segons la reputació dels allotjaments”.

De fet, l’expert va destacar que les opinions digitals “arriben a ser més importants que el nombre d’estrelles”. Finalment, Campos va destacar que “any rere any” creix l’oferta hotelera al Principat. La plataforma Booking es va fundar l’any 1996 i actualment és present a 226 països.

L'OCUPACIÓ HOTELERA BAIXA UN 14,78% EL MES D'ABRIL

L’ocupació hotelera del mes d’abril ha disminuït un 14,78% envers el mateix mes de l’any anterior. El percentatge durant l’abril del 2017 se situava al voltant del 47,20% en comparació al 40,22 que hi ha hagut aquest any. Segons el president de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Carles Ramos, aquesta davallada és deu principalment al fet que aquest any Setmana Santa ha sigut al mes de març, “inevitablement ha afectat que la Pasqua fos al març”, tot i això, Ramos va destacar que si es fa el balanç dels dos mesos, març i abril, el resultat és més positiu que el de l’any anterior. “L’ocupació mitjana dels mesos de març i abril ha sigut gairebé un 4% superior envers l’any passat”, va destacar. De fet, el març del 2017 l’ocupació va disminuir gairebé un 20% envers el mateix mes del 2016. D’altra banda, la Unió Hotelera apunta que un 64% dels establiments han abaixat el preu mitjà de venda, mentre que un 16% l’ha augmentat.

Segons les xifres de la Unió Hotelera, l’ocupació del mes d’abril s’ha concentrat especialment a les parròquies centrals, és a dir, a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, on s’ha fregat el 50%. Ramos va afirmar que aquest fet ve motivat per un canvi de tendència, “en aquesta època d’abril i maig ve un tipus de turisme diferent, més atret per les compres”. D’altra banda, el dirigent de l’UHA va expressar calma per les baixes xifres d’ocupació de les parròquies altes i Sant Julià, on la mitjana de llits venuts és del 30%, “aquests mesos d’abril i maig hi ha molts hotels que aprofiten per tancar, però la cosa remunta quan comencen les vacances escolars”, va manifestar Ramos. En aquest sentit, les previsions de l’UHA són que la tendència canviï amb l’arribada definitiva del bon temps, els mesos d’estiu. “Durant les vacances hi ha molts tornejos esportius i força turisme familiar”, va destacar Ramos.

L’objectiu de la Unió Hotelera és superar les xifres de l’any passat. El mes de juliol de l’any 2017 l’ocupació mitjana va arribar al 65%, mentre que a l’agost va fregar el 80%, uns percentatges que des de fa dos anys tenen una tendència positiva, especialment al juliol, quan fa cinc anys que l’ocupació va a l’alça. La xifra més dolenta registrada és la del mes de juny del 2015, amb un 29%.

tracking