Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Trànsit

Un radar fix controlarà la velocitat al túnel de la Tàpia

Govern instal·larà un altre aparell, però encara n’ha de decidir la ubicació
Entrada sud al túnel de la Tàpia.

Un radar fix controlarà la velocitat al túnel de la Tàpia

Entrada sud al túnel de la Tàpia.

Fernando Galindo
Actualitzada 02/05/2018 a les 17:12
Govern instal·larà un radar per controlar la velocitat a l’interior del túnel de la Tàpia de Sant Julià de Lòria. Segons es desprèn del plec de bases del concurs convocat pel ministeri d’Ordenament Territorial, es preveu l’emplaçament del cinemòmetre en sentit baixada per capturar els vehicles que es dirigeixin a Espanya, tot i que s’especifica que l’aparell també serà capaç de detectar els vehicles que circulin en sentit a Andorra per l’altre carril del túnel lauredià. Així doncs, el futur radar detectarà la presència dels vehicles en tot l’ample de la calçada i els classificarà entre lleugers i pesats per poder diferenciar límits de velocitat en funció de la categoria del vehicle.
Alhora mesurarà la velocitat de cadascun dels vehicles detectats amb la identificació corresponent de la data i l’hora de la infracció comesa. Amb una càmera digital d’alta resolució i una antena de radar, el sistema estarà en connexió continua amb la base de dades del departament de policia i li enviarà informació en temps real sobre els vehicles controlats.

Radar encara sense ubicació
Igualment, el cinemòmetre incorporarà un sistema de detecció de vandalisme que generarà les seves pròpies alarmes amb l’objectiu d’alertar la policia de possible intrusisme al túnel de la Tàpia. D’altra banda, Ordenament Territorial també ha acordat convocar un concurs per a la instal·lació d’un altre radar a les carreteres del Principat, tot i que la seva ubicació exacta es decidirà juntament amb els serveis tècnics de l’àrea de Mobilitat durant la redacció del projecte.
Etiquetes
  • #8 espanish?
    (03/05/18 00:25)

    Si tant volen recaptar diners, perquè no es posa la policia a la duana i paren tots els vehicles matricula espanyola que fan saltar el radar de la mercedes abans de sortir del peis? Els mossos ho fan cada dia.......a veure si apreneu! No més a sangrar al personal.

    Respondre
  • #7 Joan
    (02/05/18 18:00)

    En demano perqué i quina finalitat de posar radars fixs en tot el País si els de matricula estrangera no paguen les sancions.Potser qué mes controls de velocitat amb vehicle i qué tothom pagui les sancions.Veure cada dia les carreres de vehicles en matricules de Lleidai els de cap de setmana de catalunya.Nomès escura les buxaques als del Paìs aixó es contra  la constitució ja que tothom tenim el mateixos drets.Vaja quin interès de mal gastar diners publics en radars,mes controls de la policia.

    Respondre
  • #6 Juasssss.....
    (02/05/18 17:58)

    Juasssss .... l'aparell recaptatori de l'Estat s'està posant les piles igual que a Espanya, està demostrat que els radars no serveixen per a res, així que es passa el radar .... gas a fons una altra vegada fins al proper radar. .... !!! Però no s'inverteix ni un sol euro en educació viària, en educar les noves generacions o en multar en funció amb l'economia personal del conductor perquè insisteixo, l'important és recaptar, no solucionar el problema.

    Respondre
  • #5 Canòlich
    (02/05/18 16:49)

    Gràcies eternes. Al tancament de les discoteques, hi ha motoristes que  es dediquen a fer circuit pel vial de Sant Julià. Gràcies per mirar pel repòs nocturn dels veïns.

    Respondre
  • #4 Carlemany
    (02/05/18 16:36)

    Ja us esteu pasant de la ratlla! A veure si algú s'adormirà pujant a Encamp a 70 com una iaia!, radars de tram per tot arreu... Pero que us heu pensat! Aquí lúnic objectiu es recaptar.

    Respondre
  • #3 Lintu
    (02/05/18 15:15)

    La única manera de fer baixar la velocitat és tocant el moneder ! Agradi o no ! Aixó, si que calma !! també haurien de sancionar l´ús del mòbil amb fortes multes !! Jo, posaría multes de 300 euros pel móbil al volant i 500 euros per més de 10 kms a sobre de la limitació !

    Respondre
  • #2 Jordi
    (02/05/18 12:32)

    L'augment esponencial d'accidents no obeeix a la velocitat, ja tots sabem que en realitat és una descarada forma de fer caixa per mantenir la burocràcia de l'Estat i milers de funcionaris. El Whatsaap, les xarxes socials, la somnolència, les medicacions i les distraccions visuals són la primera causa d'accidents, però se segueix multant la velocitat com a mesura repressiva per una banda i recaptatòria de l'altra.

    Respondre
  • #1 Escurabutxaques
    (02/05/18 10:55)

    Els radars són màquines escurabutxaques legals, no teniu intenció d'educar al conductor i molt menys de vetllar per la seva seguretat, només de recaptar diners. Cada dia hi ha més cotxes i motos esportius a Andorra, una bicoca per a l'aparell recaptador de l'Estat.

    Respondre
8
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts