Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Reportatge

Un viatge d'infern

El que havien de ser quatre dies de gaudi a Istanbul es van convertir en un malson per a una parella que no va poder sortir de l’aeroport de la ciutat turca. L’home va estar retingut 12 hores als calabossos per un error en el seu visat comès per l’agència de viatges.
La parella no va poder trepitjar Istanbul.

Un viatge d'infern

La parella no va poder trepitjar Istanbul.

Actualitzada 23/04/2018 a les 17:04
Aeroport d’Istanbul. Una parella del país es disposa a creuar els controls policials per iniciar l’estada de quatre dies a la ciutat turca. Però l’home no els pot traspassar. Els agents de l’autoritat el retenen amb l’estupefacció de la seva esposa, que desconeix què està succeint. Passaran dotze hores fins que no es puguin retrobar i ho facin per agafar l’avió de tornada cap a Barcelona sense haver trepitjat Istanbul. El motiu? Un error en el visat de l’home. L’agència de viatges amb qui han contractat les vacances i que ha gestionat la documentació necessària per accedir al país s’ha equivocat en les dades, concretament en la franja d’edat del viatger. Una errada imperdonable per a l’autoritat turca, que el reté als calabossos mentre la seva dona intenta esbrinar què passa i que finalment decideix que no pot entrar al país.
L’agència de viatges admet la responsabilitat i s’avé a indemnitzar els dos viatgers perjudicats amb 8.000 euros. Però el plet ha arribat fins a la sala civil del Tribunal Superior, ja que la parella considerava insuficient la compensació oferta. Perquè el malson no va acabar a Istanbul. Segons relaten, les conseqüències de l’experiència traumàtica en un país estrany, sense ajuda i sense conèixer l’idioma, els van passar factura física. En concret, les dotze hores d’angoixa als calabossos van provocar una hipoglucèmia a l’home “que no va poder contrarestar amb ingesta d’aliments perquè no li’n van proporcionar”, recull la sentència del Superior. El mal físic va continuar en tornar a Andorra i el seu metge li va diagnosticar un quadre d’ansietat amb insomni pel qual va necessitar tractament farmacològic. D’igual manera, la seva dona també va haver d’acudir al metge i va ser tractada per ansietat i insomni. Perjudicis que se sumen a l’evident: no haver gaudit dels quatre dies de vacances que havien pagat i planificat a Istanbul.
En primera instància, la Batllia ja va augmentar la compensació oferta per l’agència i va establir que havien de rebre 3.444 euros addicionals i que, a més, l’agència i subsidiàriament la seva companyia d’assegurances s’havien de fer càr­rec de les costes del plet. La sentència no va satisfer cap de les parts, que van formular recurs. La parella reclamava una indemnització econòmica superior i els responsables del negoci de contractació de viatges consideraven suficients els 8.000 euros que ja s’havien consignat per compensar el dany ocasionat als clients. La sentència de segona instància ha tornat a donar la raó a la parella, malgrat que de nou parcialment.
Els magistrats de la sala civil han augmentat la compensació pel perjudici de lleure i dany moral. Més enllà de “l’estrès posttraumàtic” motivat per les dotze hores d’angoixa viscudes a l’aeroport i en què, a més, no es van poder comunicar entre ells, el tribunal defensa que han de ser indemnitzats pel dany que els va ocasionar no gaudir del viatge turístic planificat. En aquest sentit, si la Batllia estimava aquest perjudici en 500 euros per a cadascun, el Superior l’eleva a 1.500 per cap. Dos mil euros extra que xifren la compensació final per haver viscut l’Istanbul menys amable entorn dels 13.500 euros.
Etiquetes
  • #1 Quina agencia
    (23/04/18 23:04)

    Si fos Funcionari al diari ja estarian explicats tots els detalls, com no u deu ser no sabrem ni l agencia, ni res mes. Llavors perque aquesta noticia? A la redacció : no tenim cap noticia de funcionaris? Ni de partits politics que no sigo DA, - no, - agafa el Bopa que farem periodisme.

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477