Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
transport aeri

Projecte per crear un nou heliport privat a Sant Julià o la Massana

Govern ha autoritzat la creació de la societat Helinatura, que té com a objectiu construir un espai per a l’aterratge de vols particulars
El projecte contempla vols a l'interior del país però també exteriors.

Projecte d'heliport privat a Sant Julià o la Massana

El projecte contempla vols a l'interior del país però també exteriors.

Actualitzada 10/04/2018 a les 17:02
La societat Helinatura s’ha proposat com a objectiu la creació d’un nou heliport privat a Andor­ra i ha obert negociacions amb diferents particulars per a estudiar els possibles terrenys disponibles i que tinguin les característiques idònies. La recerca té en compte que no hi hagi nuclis urbans propers per evitar els problemes de protesta dels veïns que han caracteritzat les diferents ubicacions per a l’heliport nacional rebutjades, com la del Patapou i la Comella. El projecte aniria de forma totalment separada de la iniciativa governamental per establir un heliport nacional a l’entrada d’Encamp. L’objectiu fonamental de la infraestructura privada seria acollir vols de particulars i també els laborals. D’entrada no està plantejat amb la intenció d’acabar acollint línies de passatgers.
Govern va autoritzar la creació d’Helinatura, que consta amb l’objecte social, segons el registre de comerç, de disposar d’un espai per a l’aterratge d’helicòpters. Helinatura és una societat limitada unipersonal (SLU) i el propietari és Eduard Serra. El projecte es troba encara en fase embrionària, segons diferents fonts consultades, i Govern no s’està plantejant aquest projecte ni com a alternativa ni com a complement per a l’heliport nacional.
Fixar l’emplaçament és l’element definitiu per a poder començar la fase de tirar endavant tot el projecte. La situació es troba en un estat tan incipient que ni tan sols hi ha garanties que finalment acabi culminant. Dependrà fonamentalment de la possibilitat que s’obri de tancar l’acord amb un propietari que disposi de l’espai que els tècnics hagin catalogat d’òptim per a la instal·lació de la infraestructura. Les mateixes fonts van indicar que mentre no s’hagi superat aquesta fase no té cap sentit parlar ni de terminis d’obres ni d’obertures, ja que el projecte final dependrà de les característiques del terreny damunt del qual s’edificarà.
La idea prové de la necessitat de dotar d’un nou espai d’aterratge d’helicòpters per als privats, més enllà del que està utilitzant actualment Heliand a la Massana. Per aquest motiu el projecte només contempla vols interiors, sense desplaçament a l’exterior.

HELIAND COBRARÀ EL 70% DE LA SANCIÓ DEL PATAPOU
Dels 146.862 euros que Govern ha de pagar a la unió temporal d’empreses (UTE) formada per l’andorrana Heliand i la catalana Cathelicopters, el 70% serà
per a l’empresa nacional i el 30% per a la de Barcelona. A efectes pràctics, Heliand cobrarà 102.000 euros i Cathelicopters 44.000. L’UTE va guanyar l’any 2012 el concurs per a la concessió de la gestió de les línies de vol regular internacionals i la construcció i gestió indirecta de l’heliport nacional que s’havia de construir al roc del Patapou. La pressió dels veïns i del comú d’Andorra la Vella va obligar el Govern a fer marxa enrere i descartar el projecte. L’UTE havia demanat als tribunals la possibilitat de rebre fins a 64 milions d’euros pel negoci que haurien pogut fer i que es va esvair per l’aturada del projecte. La sentència va fixar només 147.000 euros.

ELS DUBTES SOBRE LA IDONEÏTAT DE L'HELIPORT NACIONAL
La ubicació del futur heliport nacional a la zona de les Tresoles a Encamp té en contra una plataforma veïnal que s’hi oposa per la incidència que consideren que tindrà en els seus habitatges i, al mateix temps, existeixen dubtes d’alguns tècnics sobre la idoneïtat de l’indret per acollir una infraestructura d’aquestes característiques. L’emplaçament en la zona, a tocar de la muntanya, i certa estretor de la vall amb vent són alguns dels punts que han fet que s’obrissin interrogants respecte a si les Tresoles era el lloc indicat. L’Executiu, però, segons fonts properes al Govern, manté que el llum verd al projecte està pendent tan sols del vistiplau avalat per l’informe tècnic encarregat a França i que suposadament hauria d’estar acabat entre aquest mes i el vinent. L’Executiu es mostra ferm que si l’in- forme és positiu la iniciativa s’engegarà i que si és negatiu s’a­turarà totalment. Govern considera que les conclusions dels experts francesos són les que han de tenir validesa per avalar o no el projecte. Als veïns contestataris ja se’ls ha comunicat que la decisió ha quedat subjecta a l’estudi francès.
 
Etiquetes
  • #1 dand
    (10/04/18 14:10)

    de un passem a dos, de una iniciativa privada patapou que ara pagarem 147.000 euros a iniciativa de govern,...... tambe es va dir que no costaria ni un euro a les arques publiques i suposo que ara hi hauran 2 duanes mes amb punts de comtrol.... vaja quin culebron!!!

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477