TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

trànsit

Dos nous radars de tram a la CG-1 i la CG-2

També n’hi haurà un de tram entre la variant de la sortida del Dos Valires i la rotonda sud d’Encamp

Enquesta sobre la nova instal·lació de radars
detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El 3 d’abril vinent entraran en funcionament tres nous radars de velocitat a la xarxa viària. Segons Govern l’acció està encaminada a millorar la seguretat a la CG-1 i a la CG-2 amb l’objectiu de reduir els accidents de trànsit per excés de velocitat. Els aparells ja porten un mes en període de proves, sense sancionar, per tal de comprovar-ne la seva eficiència.

Dels dos radars de tram, un està situat entre la zona de la borda Sabater fins a la frontera amb Espanya, a la CG-1, on la velocitat màxima és de 90 km/h. L’altre, ubicat a la CG-2, agafa l’espai entre la sortida de la variant del túnel de les Dos Valires fins a la rotonda sud de la població d’Encamp, on la velocitat màxima autoritzada també és de 70 km/h. El tercer radar que entrarà en funcionament és fix i tindrà en compte els dos sentits de la marxa, també a la CG-1, a l’altura de la Casa del Formatge, a la recta de la Margineda, on la velocitat màxima és de 70 km/h.

Una mesura que “funciona”

Segons el president de l’Automòbil Club, Enric Pujal, la instal·lació d’aquests dispositius “funciona”. En declaracions al Diari va assegurar, però, que s’han de complementar “altres mesures”. “La realitat ens demostra que són dissuasius i que funcionen per seguretat”, va destacar Pujal, que també va subratllar que “gràcies als radars la gent cor­re menys”. Tot i això, va indicar que se sorprenen perquè “cada any augmenten les multes” i això també ho atribueix a la implantació d’aquests punts de control. L’any passat la policia va notificar 13.000 multes per excés de velocitat a les carreteres del país.

Pel que fa a l’estat de la xarxa viària, Pujal va considerar que “les carreteres andorranes estan molt bé, tot i que sempre hi ha coses a millorar”. En aquest sentit, va constatar que han d’acabar de perfilar el pla per a la millora de la seguretat viària i prevenció d’accidents que preveu l’Automòbil Club d’Andorra i que volen implementar durant un marge de “tres anys”.

SINISTRALITAT ELEVADA AQUEST PRIMER TRIMESTRE

Des de principi d’any hi ha hagut dos accidents mortals a les carreteres andorranes amb un balanç de tres víctimes. El primer accident es va produir el passat 6 de gener quan un motorista de 56 anys va perdre la vida per l’impacte contra una barana protectora a la calçada de la rotonda dels Dos Valires. Precisament un dels radars de tram s’ubica en aquesta zona. El darrer sinistre va succeir el passat 22 de febrer a l’avinguda de Salou d’Andorra la Vella amb la mort del conductor d’una motocicleta de 46 anys i el passatger de 16 anys. A més, s’ha d’afegir una quarta víctima mortal, un motorista andorrà de 64 anys que va morir en un accident al terme municipal de Bassella a la C-14 el 14 de gener. Juntament amb la posada en marxa dels radars, des de Mobilitat també s’incentivaran campanyes de seguretat viària dirigides a conscienciar els conductors sobre la moderació al volant. L’objectiu és que no hi hagi cap més mort a la carretera.

Dos nous radars de tram a la CG-1 i la CG-2

tracking