Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
habitatge

El Govern gravarà els pisos que estiguin tancats sense justificació

Espot anuncia un pla d’accions que preveu rebaixar la durada dels contractes i concedir incentius fiscals als propietaris que arrendin pisos
El Govern gravarà els pisos que siguin habitables i estiguin tancats sense justificació. És una de les mesures incloses en el pla de xoc que impulsarà l’executiu per posar remei a la manca d’habitatges de lloguer. La taxa que s’imposarà en aquest tipus d’immobles s’està discutint en el marc de la comissió interministerial que va crear el Govern el setembre de l’any passat per buscar solucions a la problemàtica. El ministre d’Afers Socials, Xavier Espot, va aprofitar el debat sobre el projecte de pressupost d’ahir al Consell General per anunciar la bateria de propostes i va avançar que les properes
  • #17 Murga
    (03/03/18 06:24)

    A Espanya un no resident que tingui un immoble paga, a part de l'ibi, un impost per renda de no resident,que es un percentatge del 24% a aplicar al 2% del valor cadastral del immoble.
    A tots aquests pisos buits, que segurament seran d'espanyols no residents, els hem d'aplicar el mateix. Reciprocitat se'n diu. O només hem de pagar impostos els d'aqui a fora?

    Respondre
  • #16 JOAN
    (03/03/18 01:44)

    Y LES PERSONES QUE VENIM PER LES VACANCES A ANDORRA ???

    Respondre
  • #15 Maria
    (02/03/18 20:12)

    Hi ha un problema gran, manca d'oferta de pisos, per la gent q ve a treballar aquest és un problema greu.. Per altra banda hi ha moltíssims pisos buits.  Una solució és posar tots aquests pisos buits al mercat.
    Com ho fas?  Com incentives a la gent q posi els pisos al mercat?  Posant una taxa.... Andorra no és el primer país q ho fa i funciona.
    Si algú té alguna idea millor q ho proposi.  

    Respondre
  • #14 No ho entenc
    (02/03/18 19:18)

    Si jo tinc un pis en propietat i pago els meus impostos i el vui tenir buit, es el meu problema. No entenc perquè govern ens pot obligar a llogar-lo. Que ens pagui govern el lloguer.  Amb els meus diners, puc fer lo que jo vulgui. I si el vull tenir buit i anar un cop lany, que passa, no ho puc fer? No anem be!
    Estem en un país democràtic i lliure. Sinó malament!!!

    Respondre
  • #13 Gatfer
    (02/03/18 18:34)

    toni va dir..
    Molt d acord! Però una taxa per a pisos buits?? És algo força difícil de dur a terme... A part de que cada any hi ha més taxes...
    Per exemple, la taxa per tenir algú al teu pis comprat perquè estàs alquilant una habitació... mol absurd la veritat..

    Respondre
  • #12 Fatxes!
    (02/03/18 17:47)

    DA= Dictadura dura!

    Respondre
  • #11 Llogater
    (02/03/18 14:13)

    DA mai més! Prou de mentides i vendre fum!

    Respondre
  • #10 toni
    (02/03/18 13:00)

    Agilitzeu la justicia per a poder desnonar a qui no pagui en 3 mesos, i tenim mig problema solucionat. Els apartaments d'allotjaments per a vacances exclusivament en edificis dedicats i s'ha acabat el problema.

    Respondre
  • #9 Sense comentaris.....
    (02/03/18 11:33)

    El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya tomba la taxa sobre els pisos buits de l'Ajuntament de Barcelona .... i a nosaltres se'ns "obliga" per llei?

    Respondre
  • #8 Josep
    (02/03/18 10:08)

    Toni va dir..
    El mateix que he pensat! Preus elevats faran que els pisos segueixin buits. Ningú vol llogar un pis per quatre duros i que el destrossin. Si volen, que obliguin als seus amics terratinents amb milers de metres quadrats de camps a fer cases de lloguer.

    Respondre
Veure’n més
17
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts