Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Consell General

Xavier Espot anuncia una taxa que gravarà els pisos buits

El ministre ha anunciat un paquet de mesures per solucionar els problemes d'habitatge entre les quals la modificació de la Llei d'arrendaments
El Govern durant la sessió de Consell General d'aquest matí

Espot anuncia una taxa que gravarà els pisos buits

El Govern durant la sessió de Consell General d'aquest matí

ANA
Actualitzada 01/03/2018 a les 14:55
El ministre Xavier Espot ha anunciat avui al Consell General que el Govern posarà en marxa mesures per solucionar els problemes d'habitatge entre les quals figura la imposició d'una taxa per gravar els pisos buits que no surtin al mercat sense causa. Espot ha explicat que es modificarà de manera immediata la Llei d'arrendaments i finques urbanes per flexibilitzar els contractes i incentivar que es posin al mercat pisos que avui no hi són. A més, es permetrà una carència al pagament del lloguer si es reforma un pis vell.
El titular d'Afers Socials ha assenyalat que es reduirà el percentatge de cessió obligatòria per a nous edificis i també que hi haurà incentius fiscals per fomentar que aflorin habitatges destinats al lloguer i que se'n construeixen de nous. Per això, es rebaixarà l'ITP o es fixaran mesures per afavorir el lloguer residencial.
Entre les novetats que ha anunciat l'executiu es contempla continuar revisant urbanísticament les zones ja edificades amb edificis vells afectats per gravàmens i donar facilitats perquè es puguin reformar i destinar al lloguer.
Xavier Espot ha destacat finalment que s'establiran convenis amb persones privades i entitats sense ànim de lucre perquè cedeixen gratuïtament edificis i habitatges que es puguin destinar a pisos per a persones amb vulnerabilitat o precarietat. I ha assegurat que respecte aquesta mesura en les properes setmanes hi haurà "bones notícies".
  • #17 Jordi
    (02/03/18 03:58)

    Felicitats Ministre, decisió valenta i molt necessària.

    Respondre
  • #16 Julia
    (01/03/18 22:39)

    sol solet va dir..
    Deixant de banda plataformes conegudes, si busques per les "B" fins a 3000 apartaments i habitacions en lloguer. Pagament en paypal, wetransfer i bitcoin. Just on visc jo, de 45 cases, a 4 es lloguen habitacions per dies. 250 € per paypal i dia.

    Respondre
  • #15 Demagogia pura
    (01/03/18 22:17)

    ....els mateixos que diuen que hi han masses pisos i que es construeix massa..... en que quedem????

    Respondre
  • #14 Pere
    (01/03/18 19:39)

    No s'aclaren, no saben ni per on van. S'apunten o afilien a un partit polític, surten elegits amb una mica de sort, tenen el jornalet garantit durant 4 anys i anar fent... Sopadet cap aquí, viatjet cap allà, UE, Brussel·les i Estrasburg. Una imatge val per mil paraules!.

    Respondre
  • #13 NO a la tasa
    (01/03/18 19:35)

    Doncs el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha anul·lat la taxa per pisos buits a Barcelona ......

    Respondre
  • #12 Gatfer
    (01/03/18 19:22)

    Taxes, impostos, irpf... I després vols anar al dentista i t has d esperar la tira de temps... No hi vec una correspondència entre el que cada any s ha de pagar de més, comparat amb altres anys, i el que després vols rebre...

    Respondre
  • #11 Carlemany
    (01/03/18 17:38)

    Els pisos airBnB estan considerats com buits?

    Respondre
  • #10 sol solet
    (01/03/18 17:35)

    Totalment d'acord amb 4 i 5, a banda que el Cadastre és una competència dels Comuns. En tot cas, primer hauran de fer un Registre de la propietat i "sincronitzar" amb el cens de població per saber quins pisos estan buits. Em sembla molt complicat poder aplicar una taxa als pisos buits tal qual estan les coses avui en dia...

    Respondre
  • #9 Per número 7
    (01/03/18 17:04)

    Josep... si a pagat 1200 de fiança, vol dir que et pagava 600 euros mensuals. Ara l'has pujat a 900...ets un poca vergonya.

    L'únic que et dono la raó és que Govern us hauria de fer una llei on tinguéssiu el dret de fer fora a les persones que fan malbé els pisos.

    De totes maneres estic segur que el 95% dels inquilins paguen honradament cada mes i mantenen els pisos en bon estat.

    Respondre
  • #8 chupopteros
    (01/03/18 16:54)