infraestructura

L'Assemblea Nacional dona llum verd a l'acord per millorar l'RN-20

Els diputats francesos destaquen el fet que Andorra pagarà la meitat de la inversió

L'Assemblea Nacional dona llum verd a l'acord per millorar l'RN-20Xavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’Assemblea Nacional francesa va aprovar dijous passat l’acord entre els governs de França i Andor­ra per a la millora de la viabilitat de les carreteres RN-20, RN-320 i RN-22, que uneixen Tarascó i la frontera francoandorrana. El text aprovat va rebre abans el llum verd de la comissió d’Afers Exteriors de la cambra baixa francesa i els seus membres van valorar molt positivament el fet que Andorra pagarà la meitat del cost de la inversió. Està previst que les obres comencin aquest any i que s’allarguin fins al 2023. Els treballs tenen un cost previst de 21 milions d’euros i el Govern en pagarà 10,5. Mig milió aquest any i dos cada exercici entre el 2019 i el 2023.

A l’informe elaborat pel diputat Maurice Leroy es destaca la contribució econòmica realitzada per Andorra i es recorda que el projecte que ha de millorar la seguretat en els canals d’allaus i evitar el tancament de la carretera durant l’hivern forma part d’un de més ambiciós, pressupostat en 158 milions d’euros, que de realitzar-se comportarà la millora general de la carretera amb dos car­rils per sentit a tota la via.

El document destaca el perjudici doble per a França pel fet de no comptar amb una carretera en condicions. Per una part consideren que les relacions amb el nord d’Espanya pateixen i que l’oest del departament dels Pirineus Orientals resta bloquejat. També recorden que si el projecte es fa realitat, l’any 2030 s’hauran invertit 230 milions d’euros en la carretera (21 a la zona d’allaus, 137 a la futura millora de la via i els 72 gastats en la desviació d’Acs).

Entre els justificants per demanar el suport dels parlamentaris a l’acord en destaca “l’esforç substancial” que representa per a Andorra invertir 10,5 milions d’euros, que recorden que és “un 10% del que va invertir el Principat el 2016” en infraestructures. Parlen d’un “projecte d’interès comú”.

tracking