Sectors econòmics

Alerta per la caiguda del turisme de compres

Un dels projectes per diversificar l’oferta és l’‘outlet’ al Pas, però els botiguers el rebutgen i el Govern haurà de buscar noves fórmules

Alerta per la caiguda del turisme de compresXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va reconèixer ahir les dificultats “cada vegada majors” que té el Principat per atreure visitants als comerços. Per això, Camp va afirmar davant la comissió legislativa d’Economia del Consell General que el principal repte de la legislatura és potenciar un turisme de compres que “forma part de l’ADN del país”. El ministre va explicar que “es tracta d’oferir un producte molt de cap de setmana o de ponts lligat al comerç i a la cultura”. A Andorra, va precisar, “busquem un forat dins d’aquest posicionament a Europa, atès que sobretot en temporada baixa perseguim l’oferta de compres”. Francesc Camp va assenyalar com a punt clau per fer-ho la digitalització de les empreses andorranes amb el fi de fer-les “més competitives”, i els nous projectes que pretenen convertir-se en un focus d’atracció turística, com ara el Casino o The Cloud, que “revitalitzarà la zona” amb una “oferta complementària molt interessant”.

Rebuig de l’‘outlet’ al Pas

En aquest sentit, el ministre va referir-se a la idea del Govern per dinamitzar el comerç al Pas de la Casa amb la construcció d’una zona outlet al municipi encampadà. Camp va explicar que malgrat que el diagnòstic és compartit, la idea va despertar els recels dels botiguers encampadans en una reunió que van mantenir aquesta setmana. Amb la proposta de l’outlet qüestionada, el titular de Turisme va afirmar que ara el Govern ha de suggerir alternatives i que “s’haurà de buscar un altre tipus de fórmula” per diversificar l’oferta comercial del Pas, que “cada vegada se centra més en el tabac, l’alcohol i els productes d’alimentació”. I és que segons Francesc Camp la limitada oferta comercial està relacionada amb la pèrdua “constant d’excursionistes que entren al Pas”.

Una pèrdua que el 2017 va ser de 88.000 francesos que el ministre pretén recuperar enguany, i així aconseguir no passar per sota “la barrera dels més de 5 milions de persones que venen un dia al Principat per comprar”. Quant a la previsió de turistes per aquest any, Francesc Camp va destacar que tenen l’objectiu de créixer un 2,1% respecte del 2017 i un 0,3% pel que fa als excursionistes. Unes xifres que, segons el ministre, tenen una relació directa amb la bona situació econòmica a Europa, si bé Camp va recordar que “el creixement important dels dar­rers anys pot fer que ara costi més assolir un increment tan alt”.

7 milions d’euros en patrocinis

Per fer-ho possible, el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va afirmar que es continuarà amb les campanyes de comunicació a Espanya i França, alhora que “s’iniciaran accions destinades al mercat italià i al xinès”. La inversió d’enguany en aquest sentit, que es farà amb el nou eslògan Andorra, viu la teva pròpia història, és de quasi cinc milions d’euros. Una quantitat que se suma als 7 milions que Andorra Turisme destinarà a finançar esdeveniments com ara el Cirque du Soleil. Budzaku va apuntar que el 2018 s’ha consolidat la col·laboració amb patrocinadors com Disney i que es faran campanyes a Internet per arribar al públic de països més llunyans com ara Rússia o Alemanya.

tracking