Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
indicadors econòmics

La inversió estrangera cau un 18%

El Govern preveu que la xifra del 2017 sigui d’uns 80 milions d’euros, inferior als 98 que es van obtenir el 2016
La recaptació per la inversió estrangera es frena. Tot i que encara falta tancar definitivament el balanç, el Govern preveu que les empreses de capital forà van esmerçar el 2017 prop de 80 milions d’euros, un 18% menys que l’any anterior. La dada contrasta amb les apostes que van fer les societats estrangeres els anys 2015 i 2016, quan van invertir 97 i 98 milions d’euros al Principat.
El ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, va indicar en la presentació del balanç d’indicadors de l’any passat que la xifra del 2017 estarà “lleugerament per sota” respecte a la del 2016.
  • #10 Tomtom
    (07/02/18 18:04)

    bitcoin va dir..
    Au va!!!!
    Deixa el passat on està. No podem viure de remoure ni reconstruir segons convingui. Pensem mes en el dia d'avui que es l'unic que existeix i planejem de construir el millor possible l'endemà.

    Respondre
  • #9 Barrufa
    (07/02/18 16:24)

    Es raro,, Andorra es un estat ben comunicat , te port i aeroport,,,


    una situació geoestrategica privilegiada ..

    Respondre
  • #8 Porca miseria
    (07/02/18 14:46)

    Sense Banca, sense tabac i aviat sense duanes, Andorra està morta, només li queda vendre els seus rius, les seves muntanyes i les pistes d'esquí al capital estranger.

    Respondre
  • #7 bitcoin
    (07/02/18 14:33)

  • #6 Venc l'ànima per un Bitcoin
    (07/02/18 13:12)

    Que vol dir inversió estrangera? Vendre el país als mercats europeus? La nostra única riquesa real, que és l'aigua l'hem venut a dos jovenets multimilionaris, les muntanyes les hem privatitzat amb capital de fora, la sanitat també es privatitza, juntament amb les energies i la justícia i en breu la banca s'ocuparà del futur de les nostres jubilacions, Què queda per vendre? El nostre futur?

    Respondre
  • #5 Pere
    (07/02/18 11:21)

    Andorra ha de viure del que ha viscut tota la vida. Hem perdut el tarannà. Teníem un país perfecte i poc a poc l'hem anat espatllant. Ens hem quedat sense negoci i ara no podem fer front a la despesa. Per reactivar l'economia cal negoci, menys impostos, menys pressió fiscal, més seguretat jurídica i un gasto públic que ens podem permetre. Sense aquets factors, no poder ser atractius i no generem confiança.

    Respondre
  • #4 Quina inversió?
    (07/02/18 10:28)

    Quina inversió estrangera? Dues botigues de xinesos i una de pakistanesos?

    Respondre
  • #3 Jove Andorrà
    (07/02/18 10:05)

    Srs. de Govern, he apostat per DA i per l'obertura econòmica, la diversificació de la nostra economia, la transparència...
    Els últims díes només veig que notícies que em desanimen molt: Institut Baselga ara inversió extrangera que cau... Demano com a votant DA que corretgiu això abans de les pròximes eleccions. Jo hi crec en el nostre país igual que vosaltres però seguiu el missatge que porteu batallant dur les últimes legislatures perque molts hem apostat i creiem (i segueixo creient) en el nostre Govern, gràcies!

    Respondre
  • #2 Manel
    (07/02/18 09:28)

    Tenia entes que l'obertura econòmica era per atraure inversors...

    Respondre
  • #1 realitat
    (07/02/18 08:46)

    Anem de mal en pitjor, i Govern no hi fa res. La banca rampa avall, el turisme s'afartarà de fer cues eternes, i la inversió estrangera esquifida i sense trobar cap atractiu al país.

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts