x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Medi ambient

La qualitat de l'aire millora durant el 2017

El trànsit i les calefaccions són els principals emissors de contaminació atmosfèrica
L’any passat la qualitat de l’aire va ser bona o excel·lent en un 91%, regular en un 8% i deficient en un 1%. És a dir, hi va haver 59 hores d’aire nociu, una xifra que suposa una millora envers les dades del 2016, quan la qualitat de l’aire deficient va ser de 126 hores. Tot i això, les xifres més bones van ser les de l’any 2013, quan gairebé no es va registrar aire deficient. El director general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell, va ressaltar que es confirma la millora dels darrers anys i que els nivells
  • #14 Gatfer
    (19/01/18 19:48)

    Rai va dir..
    Totalment! I ja que estem, podrien acabar de jubilar alguns dels autocars vintage que circulen des de fa anys i panys, i ficar híbrids... Però crec que el problema principal és els nostres hàbits... Agafar el cotxe per anar d'Escaldes a Andorra, amb l excusa de que fa fred?? Primera notícia, estem als Pirineus... La qualitat d aire hauria de ser sempre excel.lent, que estem a alta muntanya! Menys conformisme i més moure'ns amb consciència

    Respondre
  • #13 realitat
    (19/01/18 13:04)

    Una prova irrefutable. Podeu constatar-la tots els ciutadans: Passeig vora el riu a l'altura de la gasolinera de l'Orri, on hi ha el pàrquing del rentador de cotxes, aparquen busos sovint amb els motors engegats, doncs bé, els arbres (5 o 6) que hi ha al passeig, al costat de dits busos, es moren, els han d'arrencar I tornar a plantar, una vegada darrera l'altra. El fum els mata. I amb ells, tothom qui passi per allí i qui es segui en un banc resulta contaminat igualment.

    Respondre
  • #12 sentències
    (19/01/18 12:48)

    Uiiii quans catedràtics hi ha per aquí no?

    Respondre
  • #11 Rai
    (19/01/18 11:52)

    Serà dins de Govern, per l'aire condicionat dic ..... Andorra cada dia s'assembla més a Calcuta, entre l'efecte vall i les inversions tèrmiques acabarem amb mascaretes si seguim comprant i utilitzant els cotxes per anar d'Andorra a Escaldes, el nostre propi objecte de desig, el cotxe, ens està matant Senyors.

    Respondre
  • #10 GreenMan
    (19/01/18 11:27)

    Cada dia surto a córrer per Andorra la Vella zona Parc Central, multitud de busos parats durant molt de temps amb el motor engegat... també a Av. Tarragona...no hi havia una norma que ho prohibia? A què es deuen tants casos de càncer a Andorra? Algu ho pot explicar? Aquest estudi no te cap credibilitat si situeu els punts de control a zones obertes fora del centre de la ciutat on corre la brisa. Exemple av. tarragona/ ctra la comella.

    Respondre
  • #9 Un d'aquí
    (19/01/18 11:11)

    Per a saber la qualitat de l'aire a Andorra no necessitem ni sondes, ni departaments científics ni articles, els pardals i els coloms estan desapareixent de la nostra vall, les abelles també, cal dir més?

    Respondre
  • #8 contaminat
    (19/01/18 10:58)

    L'estudi i anàlisi del nostre aire cal que el faci una empresa de prestigi estrangera i que sigui totalment objectiva. Els nivells de contaminació a Andorra són elevadíssims (parlo de la vila d'Andorra la Vella i d'Escaldes). Ningú no en te cap dubte. Aquest home hauria de presentar la seva dimissió.

    Respondre
  • #7 Partícules Pm10
    (19/01/18 10:18)

    De quina Andorra parla? de la de Teruel? Ni han dies que la contaminació es veu clarament desde punts alts com la Comella o Engolasters.

    Respondre
  • #6 realitat
    (19/01/18 09:39)

    Francament. Això jo no m'ho crec. Fins i tot diria que la realitat és totalment la contrària. Soc vianant diari d'Andorra la Vella, la contaminació s'olora de forma flagrant i evident, la major part del dia. A hores punta, l'ambient és gairebé irrespirable (a la ciutat i carrers per on passent constantment cotxes). Aquest home, cal que revisi les dades i rectifiqui ja.

    Respondre
  • #5 Conrad
    (19/01/18 09:33)

    Abans Andorra feía olor a fulla de tabac,a café i a merda de vaca....ara solament olora a una cosa, a gasoil de cotxes.No entenc aquestes dades,pensó que están equivocades.

    Respondre
Veure’n més
14
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts