Trànsit

Les tanques de seguretat de la xarxa viària seran de fusta

Pla d’Ordenament Territorial per substituir les de ferro en totes les carreteres del Principat

Les tanques de seguretat de la xarxa viària seran de fustaXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministeri d’Ordenament Territorial fa mesos que treballa en la millora de la seguretat en la xarxa de carreteres del Principat. Una de les mesures és substituir les barreres de seguretat de ferro que hi ha a diversos trams de la xarxa per unes de fusta amb l’objectiu que els sinistres tinguin conseqüències menys greus per a les persones accidentades. Els usuaris de les carreteres que surten més perjudicats en els accidents en què hi ha implicada alguna tanca de seguretat d’aquest tipus són els motoristes i un dels objectius del canvi és que les persones que a conseqüència d’un sinistre acabin colpejant directament amb una barrera no pateixin ferides greus que algunes vegades acaben en mort. Cal recordar que l’any passat dos motoristes van perdre la vida a les car­reteres andorranes i que la setmana passada hi va haver un altre motorista que va morir a conseqüència d’un accident de trànsit.

Aquests dies hi ha operaris treballant a la CG-2 fent tasques de substitució de barreres de seguretat de ferro per tanques de fusta. Ahir se’ls va poder veure treballant a la carretera de l’Obac i a una tram de la CG-2 entre Encamp i Canillo prop de Meritxell.

Les barreres s’estan substituint tant per motius de seguretat com estètics, ja que des del ministeri d’Ordenament Territorial es considera que utilitzar la fusta i no el ferro és més adient per a un país de muntanya com és Andorra.

Així, segons ha pogut saber el Diari, la manera d’actuar del Govern és anar substituint a poc a poc les tanques de ferro de totes les carreteres del Principat. Quan s’ha d’actuar en un tram en què la tanca ha estat malmesa per un accident o per qualsevol altre casuística, la barrera de ferro es canvia per una de fusta.

De fet, ja no s’adquireixen tanques d’aquest tipus. Quan s’ha de fer una nova actuació de seguretat en qualsevol carretera, ja es fa amb les noves tanques de fusta.

El secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra, Antoni Sasplugues, va posar ahir en relleu en declaracions al Diari “la satisfacció” de l’entitat pel fet que el ministeri d’Ordenament Territorial hagi posat en marxa la campanya de substitució de tanques de seguretat. “Per a un motorista no és el mateix impactar amb una barrera de ferro amb angles que amb una de fusta”, va indicar Sasplugues, que va recordar que els conductors de motocicletes són molt vulnerables a l’hora de topar amb tanques de seguretat de ferro.

En els dos accidents mortals de motoristes de l’any passat i en el que va succeir la setmana passada, les tres persones van perdre la vida després de topar amb la tanca de seguretat. Una barrera d’aquest tipus va provocar la mort a l’acte d’un motorista el passat abril a la CG-3- a l’altura de la deixalleria de les valls del nord. A l’agost va morir un altre motorista, a la carretera de la Solana al Pas de la Casa, després d’impactar contra una tanca i un senyal de trànsit. Dissabte passat l’accident va ser a la rotonda de les Dos Valires també amb tanca implicada.

Les tanques de seguretat de la xarxa viària seran de fusta

tracking