neu

Grandvalira contracta un 6% més de monitors pels nous horaris

Torreño subratlla que és un col·lectiu especial que ve a treballar el màxim possible

Grandvalira contracta un 6% més de monitors pels nous horarisGRANDVALIRA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les restriccions d’un màxim de 40 hores setmanals i un dia de descans fix imposades aquesta temporada als monitors han obligat Grandvalira a incrementar les contractacions. El director comercial, Alfonso Torreño, assegura que han hagut “d’ampliar al voltant del 5-6% la plantilla perquè el que no ens volem trobar és amb la situació que el client no té monitor”, i recorda que el domini té uns 400 instructors d’esquí i que les noves condicions fixades han representat complicacions importants en el sistema de funcionament. Destaca, a la ràdio del Diari, que haver hagut de contractar més monitors “per cobrir forats, sense poder garantir totes les hores, per a nosaltres és complicat, és un problema de gestió i de credibilitat davant els monitors que fins ara trobaven que venir a Andorra era molt atractiu i cada vegada és menys atractiu i és un altre problema que s’afegeix al de l’allotjament”.

Torreño assenyala que el domini ha hagut de canviar la manera de treballar perquè mantenir un festiu fix dificulta molt la gestió “perquè un client que contracta un monitor, per exemple un grup d’escolars, i li canvies el monitor a mitja setmana per a ell és una mala passada, sobretot quan treballes amb canalla que s’ha acostumat a un monitor”, i remarca que estan treballant perquè els canvis de sistema “de cara al client no afectin, però té afectació, i per als monitors el mateix perquè la majoria venen a fer la temporada i la major quantitat d’hores possibles”. El director comercial puntualitza que entenen que els instructors han de tenir dies de descans, “però en el nostre cas és també el seu planning, ells s’ho marquen. Havíem arribat a un sistema d’autogestió del monitor que enteníem que era el millor per a ells”. I precisa que per implementar el model de planificació vigent fins aquest hivern es va fer un desenvolupament tècnic perquè ho podien controlar des del mòbil “i eren quasi autosuficients, i ara han de passar més temps a l’estació tinguin o no tinguin classe, i per a ells crec que és pitjor però no ens queda una altra que ajustar-nos a la legislació”.

Des de Grandvalira s’advoca per trobar una solució a les limitacions horàries tenint en compte la tipologia de feina d’un monitor d’esquí, que té particularitats “i són ells mateixos els que han dit que no els agrada la situació actual”. Torreño incideix que el domini ha canviat el sistema de vendes per donar el festiu setmanal, “però ens trobem una situació una miqueta irreal perquè fem una cosa per als treballadors que els mateixos treballadors no volen”, i insisteix que s’ha de trobar l’encaix laboral “perquè és un col·lectiu especial que necessita unes condicions segurament especials perquè venen per treballar el màxim d’hores possibles”. I afirma que no estan molestos amb l’Associació de Monitors per haver provocat aquesta situació “però es podria haver parlat d’una altra manera perquè la realitat és que el 80-90% dels monitors estan en contra del que ha establert l’associació”, alhora que ressalta que si als instructors no els agradés com es treballa a les estacions andorranes “no hi tornarien i pràcticament el 90% dels nostres monitors són repetidors”.

Despesa en allotjaments

El director comercial de Grandvalira recorda que el problema dels monitors ha estat una complicació més en la gestió del dia a dia afegida a les dificultats per trobar pisos per als temporers. Destaca que el domini té uns 1.500 empleats i “hem hagut de contractar allotjaments per als treballadors i assumir part d’aquest cost per intentar mantenir aquesta base d’empleats que és molt important”, i subratlla que la feina de recursos humans ha fet possible trobar algun edifici d’apartaments que s’ha reobert i condicionat per donar servei als treballadors. Tor­reño remarca que aquest esforç de les dues societats per subvencionar els allotjaments té una repercussió econòmica important “i és part del marge que deixem de guanyar com a estació i per tant implica un esforç extra per la nostra banda”.

tracking