Campanya d'hivern

Andorra Turisme i els hotels esperen més visitants russos que el 2016

Andorra Turisme i els hotels esperen que vinguin més eslaus que els anys anteriors i les perspectives apunten que serà així

Andorra Turisme i els hotels esperen més visitants russos que el 2016Arxiu

Creat:

Actualitzat:

Aquesta temporada d’hivern que comença serà la de la recuperació del turisme rus, segons afirmen els hotelers, les agències de viatges, Andorra Turisme i també ho certifica el cònsol honorari d’aquest país, Pere Joan Tomàs. “Serà millor que l’any passat, sense cap mena de dubte, i de fet estem a punt de tornar a les xifres d’abans de la crisi”, va dir Tomàs. El director de l’agència de viatges Regina Tours, Albert Vinseiro, va comentar que amb els operadors turístics amb qui treballa “hem reservat uns 13.000 seients d’avió i esperem que aproximadament uns 11.000 acabin venint aquest hivern. Són xifres que ja s’acosten a les dels anys precrisi”. En aquest sentit, Tomàs hi va afegir que “un cop superades les dificultats econòmiques provocades per la caiguda del preu del ruble podran tornar a un país que els agrada molt i no només per la neu, sinó també pel shopping”. El president de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Manel Ara, també està convençut que s’incrementarà el nombre de turistes procedents de Rússia. “De cara al gener s’espera una millora d’aquest mercat, coincidint amb la celebració del Nadal ortodox, a partir del 7 i 8 de gener”. Segons Ara, “les perspectives apunten que tindrem xifres millors que les de l’any passat, que a la vegada ja eren superiors a les temporades anteriors”.

Des d’Andorra Turisme es confirmen les impressions i també s’atribueix a la recuperació econòmica, a les campanyes de publicitat i a les negociacions de les empreses amb els operadors turístics.

Campanyes de promoció

Govern s’ha proposat recuperar aquest mercat i per això és un dels estats on ha destinat més esforços i recursos per publicitar Andorra com a destí turístic. “Em consta que Andorra Turisme està treballant amb els operadors de la zona i pel que m’han explicat espera un increment durant tota la temporada”, va comentar el cònsol honorari. Des d’Andorra Turisme van indicar que Rússia “està dintre del que anomenem països llunyans i per a ells hem destinat una campanya de promoció centrada en els canals on-line i en les xarxes socials”. Vinseiro va comentar que el nombre d’operadors turístics amb els quals treballen enguany és superior al d’anys enrere. “Enguany treballem amb més, per tant esperem portar més persones”, i va recordar que en els darrers 12 anys és un mercat que ha fluctuat molt. “Nosaltres vam començar portant 1.000 persones, després van arribar els anys de bonança i vam arribar fins als 15.000 turistes, però la crisi va fer caure aquesta xifra fins a les 4.000 persones. Es va literalment enfonsar”. El cònsol honorari va explicar que amb la caiguda del ruble, “que va passar a valdre menys de la meitat, el turista rus va desaparèixer, però ara la gent ja torna a tenir diners i el problema és que els productes són molt cars, així que venir a comprar-los aquí, malgrat el viatge, els surt barat”. El president de la UHA també va recordar els anys dolents, en què “el mercat rus es va veure afectat per la crisi del ruble, però ara les perspectives són millors que les de l’any passat, que a la vegada eren ja de creixement respecte a l’anterior”.

El perfil del visitant ha variat en els darrers anys i si fa un temps s’associava el rus a tenir molts diners, avui ja no és així i venen persones de classe mitjana que “poden pagar-se un hotel de quatre estrelles barat o bé anar, sense cap problema, a un d’inferior categoria. El mite del rus amb maletí s’ha acabat i sé que alguns d’ells també van a fer la compra als súpers per estalviar-se diners”, va comentar Vinseiro. El cònsol honorari, per la seva part, va afirmar que “tenia por a l’hora d’acceptar el càrrec per si havia d’anar a la presó a buscar segons quines persones, però la veritat és que he hagut d’anar més vegades a l’hospital que a la Batllia. Afortunadament, tenim un tipus de client molt familiar”.

Un turisme no només de neu

Vinseiro va reconèixer que el turista rus és dels pocs que no venen exclusivament a esquiar, sinó que li interessen altres coses del país. “A diferència dels operadors de la Gran Bretanya o de Polònia, que venen forfets de sis dies, els russos només n’esquien tres o quatre i la resta la dediquen a visitar el país, a fer compres o marxen fins a Carcassona o Barcelona”. Tomàs va dir que “s’arreglen, van a restaurants o a Caldea i de compres. Són actius i gasten en més sectors econòmics”.

tracking