trànsit

El Govern es planteja fer una rotonda al punt negre de la CG-3

Serà la segona mesura per reduir la sinistralitat després d’eliminar el carril d’avançament

Creat:

Actualitzat:

El carril d’avançament de la CG-3 de la Massana cap a Ordino, prop del punt on s’han produït aquest any dos accidents mortals (el dar­rer la setmana passada), ha estat eliminat de manera definitiva. Una decisió presa conjuntament pels ministeris d’Interior i Ordenament Territorial, els comuns de la Massana i Ordino, la direcció d’Ordenament Territorial i l’àrea de Mobilitat. Ahir es van realitzar els treballs per eliminar aquest carril i tot fa preveure que no serà l’única mesura que es durà a terme en aquest punt negre de la xarxa viària amb l’objectiu de reduir la sinistralitat. Segons van explicar ahir el ministre d’Interior, Xavier Espot, el cònsol de la Massana, David Baró, i el d’Ordino, Josep Àngel Mortés, durant els propers dies es decidirà si es construeix una rotonda a l’encreuament de la carretera amb el centre d’alimentació proper i el desviament cap a l’heliport.

“El punt giratori”, va indicar Espot, “evitaria els girs a l’esquerra i a la dreta que també són un motiu o una causa de sinistralitat”. La construcció de la rotonda “en una carretera que és competència del Govern”, va explicar Baró, “s’estudiarà els propers dies i es mirarà si es pot realitzar”. Mortés va assenyalar que la rotonda també evitaria que alguns vehicles que omplen el dipòsit en una benzinera propera “facin el gir a l’esquerra per anar cap a Ordino, una maniobra prohibida”.

Excés de velocitat

Més enllà de les condicions de la carretera i en espera de conèixer les causes del darrer accident, tots tres mandataris van coincidir en la necessitat de respectar els límits de velocitat. Un cop presa la decisió d’eliminar el carril i d’estudiar la creació del punt rodó, Espot va indicar: “Hem d’acabar d’analitzar la qüestió de la velocitat per reduir la sinistralitat en aquesta via.”

El cònsol major de la Massana, més enllà d’aquest “cas concret i malaurat”, va fer una reflexió. “D’una forma general és important que tots siguem conscients que s’han de respectar les velocitats senyalitzades. Potser les podem senyalitzar més, però en tot cas s’han de respectar. Com també s’ha de respectar el Codi de circulació”, va indicar.

Respecte al fet que fa dos anys l’Automòbil Club (ACA) va incloure el lloc dels dos accidents mortals dins d’una llista de punts negres de la xarxa viària, Espot va indicar que sempre “prenem bona nota” de les recomanacions de l’ACA i que “s’han fet altres actuacions en moltes vies on s’ha constatat que hi havia una alta sinistralitat, com els radars a la Massana i a Encamp”. El ministre va explicar que es prioritzen punts de la xarxa “on potencialment o de forma efectiva” hi ha sinistralitat i que ara es vol actuar en el tram entre la duana i la rotonda de Riberola, prop del River. “És un lloc on els cotxes circulen sovint amb excés de velocitat”, va dir.

EL FERIT DE 60 ANYS CONTINUA AMB RESPIRACIÓ ASSISTIDA'

L’home de 60 anys ferit greument dijous passat en l’accident a la CG-3 en què va morir una persona continua ingressat a l’UCI de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell. Fonts del centre hospitalari van explicar que el ferit, que segueix estable tot i la gravetat, continua amb respiració assistida. Per la seva banda, el noi de 20 anys que també va patir lesions continua ingressat a planta de l’hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, on va ser traslladat després de l’accident de trànsit. Fonts del centre hospitalari de la capital catalana van explicar que l’alta del jove dependrà de la seva evolució els pròxims dies.

D’altra banda, una dona resident de 46 anys va resultar ferida lleument a en un accident de trànsit a Sant Julià de Lòria, després de ser atropellada per la conductora d’un turisme, de matrícula andor­rana. L’accident va tenir lloc a la CG-1, al punt quilomètric 7,9. En el mateix accident també s’hi va veure implicat un tot terreny, també amb matrícula del Principat.

El Govern es planteja fer una rotonda al punt negre de la CG-3

El Govern es planteja fer una rotonda al punt negre de la CG-3

tracking