reportatge

Bàsquet en lluita

El Govern i el BC MoraBanc Andorra engeguen una campanya publicitària contra la violència envers les dones per conscienciar i prevenir aquestes situacions una setmana abans de la commemoració del Dia internacional per erradicar aquesta problemàtica.

Bàsquet en lluitaSFG

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Deixar-la lliure no significa perdre-la.” Aquest serà un dels cinc missatges dels diferents cartells que es mostraran en la campanya publicitària engegada pel Govern i el BC MoraBanc Andorra contra la violència de gènere. Amb motiu de la commemoració, el 25 de novembre, del Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones, els jugadors del BC MoraBanc Andorra enviaran missatges de conscienciació contra aquesta problemàtica. La campa-nya s’iniciarà demà amb la lectura d’un manifest en el partit que disputarà l’equip entrenat per Joan Peñarroya contra l’Unicaja de Màlaga.

El ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, va explicar ahir que la idea és “transmetre que no hi ha cap membre de la parella que per raó de sexe sigui superior”. Espot va destacar la importància que “tothom treballi en la mateixa direcció” per erradicar la violència contra les dones, i que tant les entitats públiques com privades estan “sensibilitzades amb aquesta qüestió”. El titular d’Afers Socials va informar que actualment, en comparació amb fa uns 20 o 30 anys “s’ha anat millorant”, però va admetre que “encara queda camí per recórrer”.

Espot va destacar, alhora, que la implicació del BC MoraBanc Andor­ra permetrà incidir en els adolescents, que són considerats un dels col·lectius vulnerables i als quals es vol insistir en la pedagogia i la prevenció. La campanya també comptarà amb cartells amb missatges com ara “De què tens por?”, “Necessites humiliar la teva parella per ser més fort?”, “Una parella és un equip on ningú està per sobre de l’altre”, “En parella juga net. No utilitzis la violència” i “No són només les teves necessitats. Les d’ella també compten. Respecta-la”.

La campanya plantejada per l’àrea de Polítiques d’Igualtat del ministeri d’Afers Socials s’inscriu en el projecte de les Nacions Unides He for She, que pretén que siguin els homes els qui facin el pas per lluitar contra la violència de gènere. El president del BC MoraBanc Andorra, Gorka Aixàs, va explicar que el lema Mai Por que fa servir l’equip s’adiu perfectament a la campanya contra la violència de gènere. “Sempre hem dit que el Mai Por hauria de tenir moltes aplicacions, i en té moltes”, va apuntar Aixàs, que va manifestar que els “abusos no poden formar part del nostre dia a dia ni un minut més en les relacions personals”. A més, va afegir que els homes no han de tenir “cap por” per mostrar-se “sensibles o vulnerables”.

tracking