circulació

França destinarà més mitjans per netejar la neu

El cap de l’àrea de Mobilitat diu que el dispositiu d’hivern disposa de 200 persones i 45 llevaneus

França destinarà més mitjans per netejar la neu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les autoritats franceses s’han compromès aquest any a dedicar més mitjans humans i mecànics per assegurar la treta de neu a les carreteres d’accés al Principat. “Els equips francesos han previst un dispositiu força ambiciós en cas de grans nevades”, segons va dir ahir el cap de l’àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, després de detallar els dispositius hivernals acordats per la taula de la gestió del trànsit al Principat.

Jaume Bonell va explicar que el dispositiu compta amb gairebé 200 persones, 45 màquines llevaneu, i s’activarà pel pont de la Puríssima, quan a Andorra s’espera l’entrada de 157.000 vehicles. Durant les dues setmanes de les festes de Nadal, la previsió de cotxes d’entrada és de 261.000.

Bonell va advertir també que s’espera “un hivern més fred i una mica més humit”, malgrat que les previsions no són mai exactes. La màxima atenció del dispositiu s’allargarà 11 setmanes fins a Setmana Santa. Una de les novetats és que “per primera vegada, es comptarà amb la forta implicació de la ràdio i televisió públiques” per difondre les mesures a prendre en cas de temporal. Es posarà sobretot èmfasi en l’obligatorietat dels conductors del país de fer ús dels equipaments especials de l’1 de novembre fins al 15 de maig. “Hem de defugir una mica de les sancions i fer més pedagogia de país, informar la gent i deixar la part coercitiva per a aquells que no vulguin rebre informació”, va comentar el cap de Mobilitat. Així mateix, es recordarà la campanya Els colors de la neu, amb senyalització que permet identificar l’estat de la calçada.

Atenció als punts conflictius

El dispositiu de la taula de gestió del trànsit –amb els equips de policia, serveis de circulació, protecció civil, bombers, SUM, mobilitat i carreteres– va voler garantir amb la reunió d’ahir la màxima coordinació. Bonell va explicar que no preveuen novetats pel que fa a una de les dues carreteres del país amb més risc de tancament a causa de neu i allaus. Es tracta de l’accés d’Arcalís, on han començat a col·locar-hi més paraallaus, una actuació que no s’enllestirà fins al 2018.

Pel que fa a l’altra via delicada, les obres de millora dels corredors d’allaus de l’RN-20 no han de començar fins maig, si bé Bonell va recordar que hi ha hagut contacte amb França i els han assegurat que es gestionaran les nevades amb més recursos. La taula de gestió va identificar d’altres punts conflictius on posarà atenció, entre altres la travessia de Sant Julià de Lòria i la frontera amb l’Alt Urgell, la travessia de Soldeu, la rotonda de la Dama de Gel, la travessa de la Massana i els carrers Valira i Unió. L’hivern passat, al país van entrar fins a 1,7 milions de vehicles.

tracking